دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۸
کد خبر: ۵۱۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
آلودگي هواي تهران امروز با افزايش ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون يا همان ريزگردها،بالاتر از حداستاندارد قرار گرفت و هم اکنون در شرايط ناسالم است.

به گزارش خبرنگار «شهر» شاخص کيفيت هواي تهران، هم اکنون با شاخص 157ppm بالاتر از حداستاندارد و در شرايط ناسالم قرار دارد.

 

اين وضعيت نسبت به روزگذشته با فزوني غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون، افزايش چشمگيري داشته است و از 115 ppm به 157ppm رسيده است. اين افزايش آلودگي موجب تشکيل کميته مواقع اظطرار آلودگي هوا شد.

 

بنابراين گزارش، علت اين آلودگي، افزايش ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون يا همان ريزگردهاي عربي است که از خارج کشور وارد شده و هم اکنون هواي بسياري از شهرهاي کشور را از جمله تهران تحت تاثير قرار داده است.

 

اين وضعيت بيش از 3سال است که به وجود آمده است و هرساله در نيمه دوم سال تشديد مي‌شود.

  

اين گزارش مي‌افزايد، اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در شرايط ناسالم به اين شرح زير است: افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس،تشديد بيماري قلبي و ريوي، مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماري قلبي، ريوي و افراد مسن.

 

از همين رو توصيه مي‌شود در شرايط ناسالم افراد مبتلا به بيماري قلبي و ريوي، سالمندان و كودكان بايد فعاليت‌هاي طولاني مدت در فضاي باز كاهش دهند.

نظر شما