شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۱۸۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
در ديدار سفير روسيه با شهردار تهران تاکيد شد؛
سفير روسيه در ديدار با شهردار تهران،با تاکيد بر لزوم گسترش ارتباطات ميان تهران و مسکو گفت: تلاش خواهيم کرد روابط و همکاري ها گسترش و توسعه يابد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سفير روسيه صبح امروز با حضور در دفتر کار شهردار تهران با دکتر قاليباف ديدار و گفت و گو کرد.

«لوان جاگاريان» در اين ديدار ضمن قدرداني از فعاليت‌هاي شهرداري تهران گفت: طي چند سال اخير مراودت تجاري و اقتصادي ايران و روسيه در مقايسه با ساير کشورها خيلي کم بوده ، از اين رو تلاش داريم تا روابطي بين استان هاي دو کشور برقرار شود. در اين رابطه مي‌توان به مراوادات آذربايجان شرقي و گيلان با برخي جمهوري هاي فدراسيون روسيه اشاره کرد.

 

جاگاريان در ادامه با تاکيد بر لزوم گسترش ارتباطات ميان تهران و مسکو خاطر نشان کرد: تلاش خواهيم کرد روابط و همکاري ها گسترش و توسعه يابد. با توجه به اينکه شهردار مسکو به تازگي منصوب شده از اين رو تلاش مي کنيم تا روابط بيش از پيش گسترش يابد.

 

دکتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران نيز ضمن خوش آمدگويي به سفير روسيه ، انتخاب مجدد «ولاديمير پوتين» به عنوان رييس جمهور اين کشور را تبريک گفت و اظهار داشت: اميدواريم در دوره جديد رياست جمهوري روسيه ، مناسبات دو کشور در حوزه هاي اقتصادي ، سياسي و فرهنگي فعال تر و عميق‌تر شود.

 

وي با اشاره به برگزاري اجلاس دوم شهرداران آسيايي در استانبول گفت: در اين اجلاس اعلام کردم که همه شاخص هاي قرن 21 نشان مي‌دهد کشورهاي آسيايي در حوزه اقتصاد و سياست در دنيا نقش اول را ايفا مي کنند.

 

شهردار تهران افزود: حرکت هايي که در جنوب شرق و غرب آسيا رخ مي دهد اتفاقات خوبي است و همکاري دوکشور ايران و روسيه به مراتب مي‌تواند در اين روند تاثير گذار باشد.

 

قاليباف از همکاري ميان شهرداري هاي دوکشور مثل تهران و مسکو به عنوان يک ظرفيت خوب ياد کرد و گفت: تهران ومسکو قرارداد خواهر خواندگي دارند ، از اين رو در حوزه هاي اقتصادي و فرهنگي مي توان فعاليت هاي خوبي را پيگيري کرد.

 

نظر شما