يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۱۸۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
مديرعامل شرکت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند گفت: 5هزار بارکد قلم کالاي خارجي مورد عرضه ، از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند حذف و مشابه داخلي اين کالاها جايگزين شده است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،قدرت گودرزي امروز در نشست خبري با بيان اينکه از ابتداي امسال جلسات متعددي با تامين‌کنندگان کالاها برگزار کرده‌ايم، افزود: فروشگاه شهروند نسبت به بسياري از بنگاه‌هاي اقتصادي و فروشگاه هاي زنجيره‌اي در تحقق شعار امسال جلوتر بوده است.

 

وي با تاکيد بر اينکه فروشگاه شهروند آمادگي عرضه توليد داخلي با کيفيت را دارد، اظهار کرد: در عين حال بايد به ذائقه مشتريان نيز توجه داشته باشيم و کالاهايي را جايگزين کنيم که از کيفيت لازم برخوردار باشند اما در عين حال تبليغات وسيعي براي تشويق شهروندان و مشتريان شهروند به منظور استفاده از کالاهاي داخلي انجام داده ايم.

 

گودرزي با اشاره به اينکه در برخي حوزه‌ها سياست‌گذاري‌هاي دولت در عرضه‌ کالاها موثر است، گفت: به عنوان مثال فروشگاه شهروند اعلام کرد که از عرضه گوشت خارجي ممانعت مي‌کند، اما دو روز بعد ورود گوشت خارجي به کشور آزاد شد.

 

وي با بيان اينکه کل کالاهاي عرضه شده در شهروند به سه گروه توليد داخلي، مونتاژ و فرآوري مواد اوليه خارجي در داخل و نيز توليد خارجي تقسيم مي‌شود، ادامه داد: کالاهايي که مواد اوليه آن از خارج وارد شده و در خط توليد داخل فرآوري مي‌شود، کالاي خارجي محسوب نمي‌شود و برنامه‌اي براي حذف آن از فروشگاه‌هاي شهروند نداريم.

 

مديرعامل شرکت شهروند با بيان اينکه بيش از 85 درصد فروش فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند شامل کالاهاي توليد داخلي است، از اقدامات تبليغاتي براي استفاده از توليدات داخلي خبر داد و گفت: برخي کالاهاي خارجي که جايگزين داخلي نداشته يا جايگزين داخلي آنها کيفيت مرغوبي ندارند ، از فروشگاه ها حذف نشده و عرضه آنها ادامه خواهد داشت.

 

وي همچنين از جمع‌آوري تبليغات کالاهاي خارجي در داخل و اطراف فروشگاه‌هاي شهروند خبر داد و در خصوص واگذاري فروشگاه‌هاي شهروند به بخش خصوصي اظهار کرد: به اين منظور اقداماتي همچون ساماندهي املاک و دارايي‌ها و کوچک‌سازي شهروند انجام شد و شش شرکت زيرمجموعه شهروند نيز منحل شده‌اند و بخش کوچکي از کار مانده است و در نهايت هر چه مديران درباره سرنوشت شهروند تصميم بگيرند همان را اجرا مي‌کنيم.

 

وي در ادامه با بيان اينکه 300 مورد تقاضا در استان‌هاي مختلف و حتي خارج از کشور براي راه‌اندازي شعب شهروند وجود دارد، خاطرنشان کرد: آمادگي توسعه شهروند را داريم، اما اين موضوع مرتبط با سرنوشت خصوصي‌سازي شهروند است که بايد در اين رابطه تعيين و تکليف شود.

 

مديرعامل شرکت شهروند يادآور شد: امسال تعدادي از فروشگاههاي کوچک که در مکان مناسبي قرار ندارد و يا از پارکينگ کافي برخوردار نيستند، با همکاري‌ شهرداري‌هاي مناطق جابجا شده و به نقطه بهتري منتقل مي‌شوند.

 

وي با اشاره به فعال شدن جزاير سلامت و عرضه گوشت گرم در برخي فروشگاه‌هاي شهروند همچون بيهقي ، بوستان و بهرود خاطرنشان کرد: در پنج فروشگاه نيز نانوايي نيمه حجيم فعال شده‌اند که اين بخش ها در فروشگاه هايي که فضاي کافي داشته باشند ، راه‌اندازي خواهد شد.

 

گودرزي در خصوص رفع مشکل پارکينگ فروشگاه بيهقي و کمبود فضا در اين مکان گفت : مشکل پارکينگ فروشگاه بيهقي با راه‌اندازي پارکينگ مکانيزه با ظرفيت 160 واحد امسال برطرف شود.

 

در اين مراسم همچنين قرعه‌کشي هفت دستگاه پژو207 جشنواره بهاره فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند با حضور خبرنگاران انجام شد و برندگان اين خودروها به قيد قرعه و بر اساس امتياز کسب شده با توجه به ميزان خريد انتخاب شدند.

 

همچنين شرکت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند علاوه بر اين هفت دستگاه خودرو، 1500 جايزه ديگر شامل لوازم خانگي و بسته‌هاي کالا براي شرکت‌کنندگان دراين جشنواره پيش‌بيني کرده که قرعه‌کشي آن را به زودي انجام خواهد داد. ضمن آنکه بالغ بر 389 هزار نفر در قرعه‌کشي شرکت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند شرکت کردند که اين ميزان نسبت به سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.

 

گودرزي در خصوص حضور نماينده دادستاني در انجام مراسم قرعه کشي نيز گفت: سال 89 از دادستاني براي حضور دعوت کرديم که حضور نيز يافتند ، سال 90 و امسال نيز اين کار را انجام داديم اما دادستاني کار را به خود شهروند ارجاع داده است.

نظر شما