يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۱۹۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
مشاور معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در امور محيط زيست، با بيان اين که معضل ريزگردها با چند جلسه عادي حل نمي‌شود و براي رفع آن بايد کنوانسيون منطقه‌اي تشکيل شود، گفت: دستگاه ديپلماسي کشور بايد در اين زمينه حضور قوي‌تر و پررنگ‌تري داشته باشد.

وحيد نوروزي در گفت و گو با خبرنگار «شهر» در رابطه راهکار حل معضل ريزگردها اظهارکرد: ريزگردها يک موضوع معمولي نيست که با چند جلسه عادي بخواهد حل شود.

 

وي افزود: هم اکنون چندين سال است که اين مهمان ناخوانده از کشور عراق،هواي شهر و نيمه‌اي از کشور را تحت تاثير قرار مي‌دهد اما اقدام خاصي براي حل آن نمي شود.

 

مشاور معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در امور محيط زيست، گفت: حل معضل ريزگردها نياز به مديريت ملي و فراملي دارد و ضروري است، دستگاه ديپلماسي کشور در اين زمينه حضور قوي‌تر و پررنگ‌تري داشته باشد.

 

وي تصريح کرد: باتوجه به اين که اين معضل از کشور عراق نشات مي‌گيرد و سلامت شهروندان را مورد مخاطره قرار داد است، بايد کنوانسيون منطقه‌اي تشکيل شود.

 

نوروزي با تاکيد براين که اين موضوع بايد به صورت بين‌المللي مديريت شود، اظهارکرد: به بهانه شرايط جنگي يک کشور نبايد اين موضوع را به حال خود واگذار کرد و براي حل آن بايد از سازمان ملل کمک گرفته شود.

 

مشاور معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در امور محيط زيست، گفت: ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون يا همان ريزگردها، ذرات بسيار ريزي هستند که در اعماق دستگاه تنفسي نفوذ مي کند و مي تواند اثرات منفي بر روي سلامت شهروندان به ويژه کودکان و بيماران قلبي و ريوي داشته باشد.


درهمين زمينه بخوانيد:

هواي تهران در شرايط اضطرار قرار مي‌گيرد 

نظر شما