دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۱۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
با همکاري سازمان زيباسازي و موسسه نشر آثار امام (ره)
نشست مشترک مسئولان سازمان زيباسازي شهر تهران و موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (ره) با هنرمندان مجسمه‌ساز در مورد طراحي «يادمان جايگاه جلوس بنيانگذار انقلاب اسلامي در بهشت زهرا» در عمارت عين‌الدوله برگزار شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، بر اساس فراخوان منتشر شده، اين يادمان قرار است پس از طراحي نهايي در مکان سخنراني حضرت امام خميني (ره) در بهشت زهرا نصب شود. در اين نشست «بابک جواهرپور» مدير هنرهاي تجسمي موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (ره) با يادآوري 12 بهمن ماه سال 1357، که حضرت امام (ره) پس از سال‌ها به ميهن بازگشتند، گفت: بنيانگذار انقلاب اسلامي به محض ورود به ايران تصميم گرفتند که در بهشت زهرا و در ميان گلزار شهداي ميهن با مردم صحبت کنند که اين موضوع خود نشان دهنده ديد معنوي امام و نگاه ايشان به قابليت‌هاي مردم به عنوان صاحبان اصلي کشور بود.

وي با بيان اينکه امام خميني (ره) هنر را به هيچ عنوان مترادف فساد نمي‌دانستند افزود: ايشان به ابعاد مختلف هنر اشراف داشتند و به همين خاطر بود که توصيه مي‌کردند دولت بايد هنرمندان را مورد تکريم قرار دهد و هنر را همواره در وادي فرهنگ انساني و معنوي تعريف مي‌کردند.

جواهرپور، با اشاره به فراخوان طراحي يادمان «جايگاه جلوس حضرت امام در بهشت زهرا» تصريح کرد: اين يادمان نبايد با مشخصات و محدوديت‌هاي ساير آثار حجمي براي هنرمندان مجسمه‌ساز همراه باشد چرا که از سويي واقعه سخنراني امام در بهشت زهرا يک واقعه معمولي نيست و با تاريخ ايران گره خورده و از سوي ديگر نبايد هنرمندان براي طراحي يک نماد تاريخي با محدوديت‌هاي مرسوم از جمله نوع مواد مصرفي و شکل و سبک کار مواجه شوند.در ادامه اين نشست عکس‌ها و بخش‌هايي از فيلم سخنراني حضرت امام در بهشت زهرا به نمايش در آمد و هنرمندان مجسمه‌ساز پرسش‌هاي خود را در مورد اين طرح با مسئولان در ميان گذاشتند.

فراخوان طراحي «جايگاه جلوس حضرت امام خميني (ره) در بهشت زهرا» با همکاري سازمان زيباسازي شهر تهران و موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام (ره) منتشر شده و هنرمندان مجسمه‌ساز مي‌توانند تا تاريخ 7 خردادماه طرح يا ماکت خود را با اين موضوع به اداره آثار حجمي سازمان زيباسازي ارسال کنند.

نظر شما