دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۲۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
مدير كل فرهنگي شهرداري تهران خبر داد:
مدير كل فرهنگي شهرداري تهران و رييس ستاد جشنواره شمسه گفت:مهمترين رسالت شمسه کشف ظرفيت هاي موجود و هدايت خلاقيت ها و ابداعات هنري به سمت و سوي منابع و نيازهاي مديريت شهري در تمامي حوزه هاي تابعه و تحقق راهکارهاي علمي شعار کارآمد دين در اداره جامعه از طريق مشارکت آگاهانه شهروندان در اداره امور شهر است.

به گزارش خبرنگار «شهر» عبادالله رمضاني شب گذشته در مراسم پاياني نخستين دوره و دومين دوره جشنواره فرهنگي هنري شمسه گفت: هدف اصلاح امور مردم توسط مردم از کوچکترين سطح ساختارهاي اجتماعي موجود يعني محله با نظر به دغدغه هاي کلان نظام مقدس جمهوري اسلامي در بحث هجمه فرهنگي نسبت به حفظ ارزش هاي بومي ، ملي و ديني، در ايستگاه وسر منزل شمسه به بار نشست تا شهروند – محله سرمايه اجتماعي و هويت را به عنوان مولفه هاي اساسي فرهنگي اجتماعي مورد توجه قرار داده باشد.

 

وي ادامه داد: امروز پس از گذشت يکسال از بناي جريان فرهنگي نوين شهر تهران به جد مي توان بارقه هاي اميد و مشارکت بر آمده از نشاط فردي و اجتماعي گروه هاي مردم نهاد براي حضوري ديگر گونه در عرصه هاي مختلف ، اجتماعي و فرهنگي را شاهد بود.

 

رمضاني تصريح كرد: يکي از مصاديق واقعي اتحاد ملي – انسجام اسلامي وحدت عملي و خيزش همه جانبه عمومي شهروندان در پهنه مشارکت آگاهانه و مسئولانه اداره کلان شهر تهران است.

 

وي افزود: از اين رو بر اين باورست که ايجاد انگيزه ي حضور با حفظ کثرت معرفت ها و انديشه ها در قاب خرده فرهنگ هاي موجود ، به خودي خود زمينه ساز تحقق عدالت فرهنگي اجتماعي از طريق ايجاد بستر شکوفائي اقتصاد هنر در رفع نيازهاي جامعه خواهد بود ، شمسه علي رغم آنکه از بعد کمي 374 محله شهر تهران را نشانه گرفته است به هيچ عنوان بدنبال کميت و عدد برگزاري ياجمعيت مخاطب براي نمايش خويش نيست. چرا که از ظرف معمول جشنواره ها گذشته و به يک نياز فرهنگي اجتماعي خاص خود تبديل شده است.

 

وي اظهاركرد: مهمترين رسالت شمسه کشف ظرفيت هاي موجود و هدايت خلاقيت ها و ابداعات هنري به سمت و سوي منابع و نيازهاي مديريت شهري در تمامي حوزه هاي تابعه و تحقق راهکارهاي علمي شعار کارآمد دين در اداره جامعه از طريق مشارکت آگاهانه شهروندان در اداره امور شهر است.

 

در همين زمينه بخوانيد:

واگن‌هاي مترو ترخيص مي‌شود 

نظر شما