يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۸
کد خبر: ۵۲۱۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اين که شبكه بزرگراهي تهران تا آخر امسال، تكميل و نيازهايي كه در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك پايتخت پيش‌بيني شده به صورت كامل اجرا خواهد شد، اعلام كرد: با اتمام بزرگراه‌هاي امام علي (ع)، شهيد زين‌الدين، شهيد خرازي، آزادگان و بزرگراه‌هاي ديگر تا پايان سال جاري، كسري‌ها و كمبودهاي شبكه بزرگراهي تهران جبران مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران،سيد جعفر تشکري هاشمي با بيان اين که عده‌اي در تهران بدون حساب و کتاب انواع و اقسام خدمات را دريافت مي‌كنند در صورتي که در مقابل دريافت اين خدمات هيچ گونه مسئوليتي در قبال شهر و شهروندان احساس نمي‌کنند،افزود: به عنوان نمونه مجموعه‌هاي بزرگ تجاري در حالي كه بيشترين آثار و عوارض منفي را به شهر بر جاي مي‌گذارند، كم‌ترين تعهدي نسبت به شهروندان ندارند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اين كه بايد به سمت و سويي برويم كه عدالت اجتماعي را به معناي واقعي در جامعه پياده کنيم، اظهار كرد: در بسياري از كشورهاي دنيا سازندگان خودرو و دارندگان صنايع در مقابل شهر و شهروندان مسئوليت دارند اما اين جا دقيقاً بر عکس اين عمل مي‌شود.

 

وي با اشاره به اين كه راه‌هاي ارتباطي و دسترسي حتي تقاطع غير هم‌سطح فلان مجموعه پر درآمد خودروساز را نيز ما برايش مي‌سازيم تا مردمي که به آن مجموعه مراجعه مي‌کنند خداي ناکرده دچار حادثه و سانحه نشوند، تصريح كرد: اين كارخانه و ده‌ها كارخانه ديگر در مقابل آلودگي‌ها و عوارض منفي‌اي که از خود بر جاي مي‌گذارند، هيچ مسئوليتي نمي‌پذيرند. مردم تهران از سهم قانوني‌شان محروم نگه داشته شده‌اند
 

معاون شهردار تهران با بيان كه در همه جاي دنيا عرف است كه مديريت شهري از بخشي از درآمدهايي كه دولت كسب مي‌كند برخوردار باشد، اضافه كرد: اين در حالي است كه مردم تهران حتي از سهم قانوني‌شان كه مجلس شوراي اسلامي از محل فروش بنزين براي شهرداري‌ها تعيين کرده نيز محروم نگه داشته شده‌اند. 

 

تشكري هاشمي با اعلام اين كه با افزايش بزرگراه‌ها و معابر جديد دنبال اين نيستيم كه تقاضاي جديد براي خودروهاي شخصي ايجاد كنيم، گفت: نگاهمان به اين موضوع اين است كه بزرگراه‌هايي كه عمدتاً بن‌بست بودند و به يك دسترسي محلي ختم مي‌شدند را به رينگ‌هاي به هم پيوسته داخلي و پيراموني شهر متصل كنيم.

 

وي با تاكيد بر اين که شبكه بزرگراهي تهران تا آخر امسال، تكميل و نيازهايي كه در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك پايتخت پيش‌بيني شده به صورت كامل اجرا خواهد شد، اعلام كرد: با اتمام بزرگراه‌هاي امام علي (ع)، شهيد زين‌الدين، شهيد خرازي، آزادگان و بزرگراه‌هاي ديگر تا پايان سال جاري، كسري‌ها و كمبودهاي شبكه بزرگراهي تهران جبران مي‌شود.

شهر فقط براي جولان دادن خودروها ساخته نشده است

 
معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه نگاه اصلي مديريت شهري، توسعه حمل و نقل عمومي است و در سال جاري نيز شاهد توسعه شبكه اتوبوسراني، اتوبوس هاي تندرو و مترو خواهيم بود، افزود: محور اين نگرش، «حمل و نقل انسان محور» است و بر اين اساس اعتقاد داريم شهر فقط براي جولان دادن خودروها ساخته نشده و عابران پياده نيز در آن حق و حقوقي دارند. 

 

تشكري هاشمي با بيان اين كه نگاهمان اين است كه امكانات جابه‌جايي راحت مردم را فراهم كنيم نه آمد و شد سريع خودروها را، اظهار كرد: در بعضي كلان‌شهرهاي دنيا تا چند ساعت وقت مردم در ترافيک خيابان‌ها و بزرگراه‌ها تلف مي‌شود.

 

وي در تشريح ويژگي‌هاي شبكه حمل و نقل عمومي پايتخت، تصريح كرد: دسترسي به اولين ايستگاه حمل و نقل عمومي حداكثر با 350 متر پيمايش، قابل پيش‌بيني بودن امكان استفاده از حمل و نقل عمومي و كيفيت بخشيدن به اين خدمات، از جمله اين ويژگي‌ها به شمار مي‌آيد.

کاهش سفرهاي غير ضرور با افزايش خدمات الکترونيک

 
معاون شهردار تهران با ذكر اين نكته كه بايد امكانات و تسهيلاتي را فراهم كنيم تا بسياري از خدمات به صورت غير حضوري و در قالب خدمات الكترونيك به شهروندان ارائه شود، اضافه كرد: رويكرد خدمات هوشمند به عنوان نگاهي كاملاً كاربردي در خدمات شهري از انجام بسياري از سفرهاي غير ضرور جلوگيري مي‌كند.

 

تشكري هاشمي فعاليت دفاتر خدمات الكترونيك و ثبت نام اينترنتي آرم طرح ترافيك را از مصاديق اين رويكرد بر شمرد و گفت: زماني براي دريافت آرم طرح ترافيك صف‌هاي كيلومتري پشت درهاي سازمان ترافيك تشكيل مي‌شد اما امروز اين خدمات از طريق اينترنت انجام مي‌شود.

 

وي در پايان فروش روزانه آرم طرح ترافيك را تدبيري موثر به منظور امكان برخورداري عادلانه شهرونداني كه نياز اضطراري براي ورود به محدوده طرح ترافيك دارند، دانست و خاطرنشان كرد: با اين امكان هم حرمت قانون حفظ مي‌شود و هم به نياز شهرونداني که ورود به اين محدوده براي آن‌ها ضروري است، پاسخ داده مي‌شود.

نظر شما