شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۲۱۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
قاليباف گفت: بنده ولع رئيس جمهوري ندارم چرا که انسان از يک ساعت بعد خود باخبر نيست که زنده است يا نه ولي اگر مصلحت باشد در آينده فکر مي‌کنم.

فارس: محمدباقر قاليباف در چهارمين نشست هم‌انديشي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي در مشهد ضمن گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر يکي از افتخارات بزرگ براي تاريخ کشور است که به برکت همين فرهنگ جهاد و شهادت و رشادت‌هاست.

 

وي افزود: دوران جنگ تحميلي تابلويي از مقاومت و پايداري، جهاد و ايثار و عقلانيت و عشق در کنار هم بود و اين تابلو براي هميشه ماندگار است.

 

شهردار تهران با بيان اينکه تعريف من از بسيج اين است که هر کس به خود نينديشد يک بسيجي است، خاطرنشان کرد: بسيجي کسي است که به خود نينديشد و خالصانه دفاع کند و اگر اينطور باشد خدا پشتيبان اوست. فرهنگ بسيجي فرهنگي است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و تحقق شعارهاي اين راه را در دوران دفاع مقدس ديديم و در واقع بسيج تبلور عيني فرهنگي دوران دفاع مقدس است.

 

وي ادامه داد: امروز بسيجي بويژه بسيج دانشجويي بايد بداند که فرهنگ بسيج يعني معنويت و عقلانيت و توام با عشق و يعني فرهنگي است که همراه با ايمان قوي و هشياري دقيق است و همراه با گذشت و ايثار و مقاومت و سرسختي در مقابل توطئه‌ها است.

 

قاليباف اضافه کرد: فرهنگ بسيج و بسيجي مبتني بر سنت‌هاي الهي است و به واقع در زمان دفاع مقدس نيز ديديم که اگر خرمشهر آزاد شد به يک نقطه عطف در تاريخ نزديک شده است اوج فتح آن همان جمله حضرت امام است که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و اين يعني اگر همواره بر طبق سنت‌هاي الهي حرکت کنيم پيروزي تضمين شده است.

 

وي با بيان اينکه امروزه در جامعه شاهديم که از فرهنگ اصيل فاصله گرفته‌ايم اظهار داشت: آن فرهنگي که توام با معنويت و عقلانيت و اخلاص است از اين فرهنگ اصيل امروز در سطح جامعه فاصله گرفتيم.

 

وي تصريح کرد: در جبهه اگر دو برادر در مقابل هم مي‌ايستادند و در موردي بحث مي‌کردند محال بود که کسي تصور کند که يک نفر دروغ مي‌گويد و چنين چيزي به فکر کسي خطور نمي‌کرد در جبهه غيبت و دروغ و مال حرام خوردن نبود. در جبهه شاهد نبوديم کسي بگويد پاداش و ترفيع من کجاست و اينکه هيچ کس اگر کسي اشتباه کرده بود را به توهين و تحقير و تضعيف کردن نمي‌پرداخت.

 

وي با بيان مطلب فوق ادامه داد: ولي امروز متاسفانه بعضا در جامعه رفتارهايي اتفاق مي‌افتد که اين رفتارها هرگز در عرصه سياسي، اجتماعي و اقتصادي مبتني بر اخلاق اسلامي نيست و واقعا انسان مي‌ماند که برخي بداخلاقي‌ها بايد چه کند.

 

شهردار تهران در ادامه با تاکيد بر اينکه ميراث‌دار دفاع مقدس باشيم نه ميراث‌خوار آن تاکيد کرد: امروز و بعد از دوران دفاع مقدس رزمندگاني که در جبهه بودند حق ندارند بر کسي منت بگذارند و حتي کساني هم که در جبهه‌ها نبودند نيز حق ندارند ميراث‌خوار دفاع مقدس باشند.

 

قاليباف در ادامه با بيان اينکه نبايد در برابر بسياري از مسائل ساده‌انديشانه رفتار کنيم اظهار داشت: درست است که آمريکا رو به تضعيف است ولي بايد همواره با عقلانيت و پختگي ذکر کنيم نه اينکه رفتاري ساده‌انديشانه داشته و بگوييم تحريم‌ها هيچ اثري ندارد و اينکه تحليل اشتباه کنيم که عليه ما قطعنامه صادر نمي‌کنند و بعد که صادر مي شود بگوييم کاغذ‌پاره‌اي بيش نيست و هيچ آثار زيانباري ندارد.

 

اين فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس افزود: اين در حالي است که ما امروز آثار زيانبار را در اقتصاد مي‌بينيم و امروز دشمنان ما مي‌خواهند که با حمله‌هاي اقتصادي به درون نظام و جامعه آسيب وارد کنند. امروز بايد در عرصه اقتصادي همگي حاضر باشيم و دفاع کنيم نه اينکه در مقابل اين حمله‌هاي اقتصادي به شعار بپردازيم. چرا که رفتارهاي شعارگونه ما را دچار اشتباه و انحراف مي‌کند.

 

قاليباف با بيان اينکه امروز کسي حق ندارد وضعيت حال را ما زمان شاه مقايسه کند، اظهار داشت: بنده متحير مي‌شوم که برخي اوقات همانند دهه فجر در گزارش‌ها مطرح مي‌کنند و مثلا روستاها در زمان شاه اينطور بوده و حال اين وضعيت را دارد. ما نبايد اصلا بعد از 33 سال خود را با زمان شاه ملعون مقايسه کنيم و واقعا طبيعي است که الان وضعيت بايد اين باشد و البته اين را نيز بايد مطرح کنيم که امروز ملت زياده‌خواهي نداريم و نياز نيست خود را با لندن و نيويورک مقايسه کنيم ولي في‌الواقع امروز خود را ببينيم و سعودي‌ها و بانکوک، استانبول و غيره را هم ببينيم. واقعا آنها چه امکاناتي را دارند که ما نداريم و در همه عرصه‌ها شاهد پيشرفت چشمگير هستيم.

 

قاليباف در ادامه اين مراسم در پاسخ به سوالات دانشجويان حاضر در جلسه مبني بر اينکه آيا در انتخابات رياست جمهوري به عنوان يکي از کانديداها حضور خواهيد داشت، اظهار کرد:‌بنده در جوار بارگاه حضرت ثامن‌‌الحجج عرض مي‌کنم که از اول انقلاب تا اين لحظه براي هيچ مسئوليتي و در هيچ جايي و هيچ رده‌اي رزومه ارائه نداده و داوطلب نبودم و شما مطمئن باشيد از آن افراد نيستم که بگويم احساس تکليف مي‌کنم.

 

وي افزود: زماني که به بنده گفتند به عنوان شهردار تهران به مسئوليت بپرداز وقتي بنده در جلسه‌ شوراي شهر حاضر شدم سوال شد از من که چه برنامه‌اي داري و من هم گفتم «بسم‌الله الرحمان الرحيم من هيچ برنامه‌اي ندارم» ولي در عين حال گفتم که در فرصتي 4 ماهه بنده برنامه‌هاي خود را ارائه مي‌دهم ولي اين قول را نيز مي‌دهم که از کرده خود پشيمان نشويد.

 

وي تاکيد کرد: بنده ولع رئيس جمهور ندارم چرا که انسان از يک ساعت بعد خود نيز باخبر نيست. در سال 88 هم بسياري گفتند که قاليباف مي‌خواهد رئيس جمهور شود و ستادها زده و برنامه‌ها دارد ولي ديديد که حضوري نداشتم چرا که در آن زمان وظيفه‌اي نداشتم. ولي اين را هم بدانيد که به دنبال بالاترجويي نيستم. ولي اگر مصلحت باشد در آينده به آن فکر مي‌کنم.

 

وي ادامه داد: از اين نوع انسانها نيز نيستم که بگويم احساس تکليف و وظيفه مي‌کنم. بنده خودم از اين وظيفه‌ها تاکنون حس نکردم و انشاءالله حس نخواهم کرد.

نظر شما