دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۵۲۱۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
رئيس موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره):
رئيس موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني با بيان اينکه از شهردار تهران و مجموعه معاونين وي براي حل مشکلات حرم مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي صميمانه تشکر مي کنم اظهار کرد: با وجود شهردار تهران و تدابير انديشمندانه اش و اقدامات مطلوبي که رئيس سازمان بهشت زهرا(س) به انجام رسانده، احساس مي کنم يک پشتوانه بسيار خوب و ايثار گر براي کارهاي مربوط به حرم امام خميني(ره) داريم.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، علي اکبر توکلي نژاد مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در جلسه افتتاح ستاد دائمي ارتحال حضرت امام خميني(ره) که با حضور مجتبي عبداللهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران و محمد علي انصاري مديريت آستان مقدس حضرت امام خميني(ره) برگزار شد ، اظهار کرد : براي دو مراسم اصلي ايام ارتحال  تسهيلات ويژه در نظر گرفته شده و با اقدامات و همکاري که با سازمان هاي اجرايي شده اميدوارم بتوانيم خدمات را به بهترين شکل ممکن براي زائرين حرم به وجود آوريم.


وي ادامه داد : براي اولين بار ماکت حرم حضرت امام (ره) و در کنار آن شهر آفتاب طراحي شده که به طور کامل و همه جانبه قسمت هاي مختلف از قبيل پارکينگ هاي دسترسي مردم مشخص شده که به زودي ايجاد خواهد شد . همچنين در قسمت غرب و شرق حرم دو پرچم قرار مي گيرد تا زائرين را به داخل حرم راهنمايي کند.


مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم امام خميني (ره) افزود: براي مراسم ارتحال معمار کبير انقلاب اسلامي وصيت نامه امام به تعداد دو ميليون نسخه توليد شده که در اختيار زائران قرار مي گيرد.


در ادامه مراسم مجتبي عبداللهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران اظهار کرد : خوشحاليم که اين ماکت طراحي شده و به زودي شاهد اجراي کارهاي اجرايي ، عمراني و موضوعات خوبي در بحث حرم امام راحل (ره) خواهيم بود و با اين اقدامات مشکلات حرم روز به روز کاهش مي يابد.


وي ادامه داد: اميدوارم با اين روحيه جهادي و تلاش همه جانبه اي که مجموعه شهرداري به کار گرفتند هر چه زودتر شاهد پايان پذيرفتن کارهاي عمراني قسمت هاي مختلف حرم امام(ره) و مصلي باشيم.


در ادامه مراسم حميد انصاري رئيس موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) ضمن تشکر از دکتر قاليباف شهردار تهران و مجموعه معاونان وي اظهار کرد: با وجود شهردار تهران و تدابير انديشمندانه اش و اقدامات مطلوب رئيس سازمان بهشت زهرا(س) من احساس مي کنم يک پشتوانه بسيار خوب و ايثارگر براي کارهاي مربوط به حرم امام خميني(ره) داريم.


وي ادامه داد: ماکت بسيار زيبايي که هم اکنون پرده برداري شد نمونه فکر زيبايي است که در مجموعه شهرداري تهران وجود دارد و نمونه تلاش هاي مجموعه خدمات شهري و سازمان بهشت زهرا(س) براي ايجاد فضاهاي واقعي پيرامون حرم بنيانگذار انقلاب اسلامي است.


انصاري افزود: ما شاهد يک تحول بزرگ در خصوص سرويس رساني به مردم در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خميني(ره) هستيم . ساخت سرويس هاي بهداشتي، برنامه هاي بهسازي، پاکسازي و ايجاد فضاي سبز، پهنه بندي ها و راه اندازي ايستگاه هاي مختلف خدماتي و صلواتي از جمله اقدامات مهمي است که شهرداري براي ميليون ها زائر به انجام مي رساند.


مدير آستان مقدس حضرت امام خميني(ره) با تاکيد اينکه حرم امام راحل يک گوشه اي از شهر بزرگ تهران است که کارهاي اجرايي و عمراني مطلوبي توسط شهرداري تهران در آن به انجام مي رسد، خاطرنشان کرد: ما در شهر بزرگ تهران هر روز شاهد اجراي کارهاي مختلف عمراني و توسعه فضاي سبز هستيم و مردم با فرهنگي که از بنيانگذار انقلاب اسلامي آن شخصيت بزرگ و هنرمند، آموختند انتظارشان همين است.


وي گفت: بخشي از کارهاي خدماتي و هنر سرشار در بحث معماري و کارهاي عمراني را در حرم امام خميني (ره) شاهد هستيم که توسط شهرداري تهران در حال انجام است و آرزويمان اين است که با همت شهرداري و همکاري لازم سازمان هاي مربوطه هر چه زودتر بتوانيم شاهد اتمام کارهاي عمراني حرم مطهر و راه اندازي شهر آفتاب در کنار حرم باشيم.


انصاري افزود: با راه اندازي قسمت هاي پيراموني حرم امام خميني و شهر آفتاب اميدوارم يک کانون اميدي براي زائريني که هم اکنون به زيارت اين مکان آمده و هم زائريني که در آينده به اين مرکز نوراني مي آيند ، فراهم آيد.


مدير موسسه حفظ و نشر آثار امام خميني(ره) اضافه کرد: من يک بار ديگر از شهردار تهران به طور صميمانه و مجموعه شهرداري تهران تشکر مي کنم که زحمات زيادي متحمل شده اند تا مشکلات حرم معمار کبير انقلاب به بهترين شکل ممکن حل شود و اميدوارم اين عزيزان همانگونه که تاکنون کمک کار ما بودند در آينده نيز از برکات وجودي اشان بهره‌مند شويم.

نظر شما