دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از بهره‌برداري بزرگترين آبنماي کشور در بهشت زهرا (س) پيش از بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) خبرداد و افزود: اين آبنما قطعات شهدا را به حرم مطهر امام خميني(ره) متصل مي‌کند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، مجتبي عبداللهي با بيان اينکه بزرگترين آبنماي کشور توسط سازمان بهشت زهرا (س) قطعات شهدا را به حرم مطهر امام خميني(ره) متصل مي‌کند، اظهارکرد: اين آبنماي بسيار زيبا که جنب متروي حرم مطهر  و سازمان بهشت زهرا(س) قرار گرفته ، طراحي‌اش برگرفته از باغ ايراني است و در مدت زمان 50 روز احداث شده است.

 

وي ادامه داد: طول اين آبنما 180 متر مربع ، سطح اشغال شده آبنما دو هزار و 400 متر مربع، تعداد فواره هاي کنار آبنما 360 عدد و تعداد 57 فوراه در وسط آبنما تعبيه شده است.

 

عبداللهي با اشاره به اينکه سطح پياده روي آبنما در دو لاين رفت و برگشت با محوطه سازي زيبا به ميزان هفت هزار متر مربع احداث شده، به علاوه داراي دو هزار و 200 متر مربع سطح فضاي سبز است، افزود: اين آبنما داراي 10 برج نور و محوطه سازي زيبا و مجهز به مخزن ذخيره آب به مقدار 400 متر مکعب و داراي موتورخانه و تاسيسات لازم است.

 

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در ادامه با بيان اينکه اين آبنما از يک سو به حرم مطهر امام خميني(ره) و از سوي ديگر به قطعات شهداي سازمان بهشت زهرا(س) متصل شده و نام بلوارهاي آن، «سلام امام» و بلوار «سلام شهدا» نام گرفته، اظهار کرد: همچنين در دو طرف اين آبنما جملاتي از امام راحل و و مقام معظم رهبري تعبيه شده است.

 

وي در ادامه با اشاره به اينکه اين آبنما در يک محوطه وسيع فضاي بسيار مطلوبي را براي مراجعان و زائران مرقد حضرت امام و قبور شهدا به وجود آورده و قبل از بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) به بهره برداري مي رسد،افزود: پمپاژ آب به گونه اي است که فضاي اين محوطه وسيع را به صورت مرطوب و مطبوع در خواهد آورد.

نظر شما