دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
سرپرست معاونت شهري و فضاي سبز منطقه 19 از برپايي چادرهاي استقرار مسافران حرم مطهر همزمان با برگزاري مراسم بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) در بوستان ولايت خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، موسي عليپور زنوزي با اعلام اين خبر گفت: در همين راستا 200 چادر از 12 خرداد در اين بوستان برپا مي شود و درصورتي که تعداد ميهمانان بيشتر از حد پيش بيني شده باشد در سالنهاي ورزشي منطقه از آنها پذيرايي مي کنيم.




وي در ادامه، فعاليتهاي مناسبتي ارتحال را در سه بخش قبل از اجراي مراسم، روز برگزاري و پايان مراسم تشريح کرد و گفت: به منظور اجراي اقدامات نظافتي و پاکسازي، نيروهاي خدمات شهري نزديک به دو هفته در پهنه اي که مشخص شده است، مستقر هستند. ضمن اينکه فضاي سبز حاشيه بزرگراه خليج فارس و شهيد هاشمي نيز بهسازي شده است.




زنوزي ادامه داد: نقاط حادثه خيز معابر منتهي به مرقد مطهر اقداماتي جهت رفع نواقص عمراني و ترافيکي شناسايي شده و در اين راستا 4200 متر مربع آسفالت در ورودي انبار اخلاقي و پارکينگ شمالي اجرا شده است. همچنين460 تن خاک و نخاله از محورهاي اصلي و فرعي منتهي به مرقد جمع آوري شده و 50 هزار متر مربع نيز فعاليت تسيطح حواشي بزرگراه ها و محورها انجام شده است.




زنوزي با بيان اينکه روزانه به صورت مرتب 20 هزار متر مربع آبپاشي به منظور پاکسازي محورهاي منتهي به مرقد صورت مي گيرد گفت: در همين راستا تاکنون 3500 متر مربع پاکسازي عمومي و 30 هزار متر مربع نيز رفت و رب صورت گرفته است.




علاوه براين بازسازي و رنگ آميزي تابلوها، گاردريلها و روشنايي هاي محورهاي خليج فارس، شهيد هاشمي، آزادگان، تندگويان و شهيد چراغي، رنگ آميزي جداول پارکينگ شمالي و غربي و بلوار حرم مطهر، اهتزاز پرچمهاي مشکي، نصب بنرها و اکران بيلبوردهاي متناسب با روزهاي سوگواري، برپايي ستاد منطقه 19 شامل غرفه هاي فرهنگي، اطلاع رساني و آموزشهاي شهروندي و هماهنگي جهت عدم ايجاد سدمعبر و راهنمايي شهروندان از ديگر فعاليتهاي اجرايي قبل از مراسم ارتحال هستند.




براي ميزباني از مسافران نيز ضمن نصب 4 عدد داربست در بوستان مسافر نزديک به مرقد مطهر 3 هزار متر مربع داربست در محل ستاد منطقه 19 نصب شده است. در پايان مراسم نيز فعاليتهاي پاکسازي عمومي پارکينگ، بلوار شرقي و غربي مرقد مطهر و تمامي محورهاي منتهي به صحن، آغاز و ستاد برگزاري مراسم منطقه 19جمع آوري خواهد شد.

نظر شما