سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۶
کد خبر: ۵۲۲۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
مديرعامل مترو در گفت‌وگو با «شهر» خبر داد:
مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه گفت: هم اکنون عمليات ساخت مترو از ايستگاه حرم مطهر تا فرودگاه امام خميني(ره) به طول 32 کيلومتر در حال انجام است و تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.سال آينده نيز در ادامه اين مسير مترو شهر جديد پرند راه اندازي مي‌شود.

هابيل درويش مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با اشاره به بازديد امروز _ 9 خرداد_ وزير راه و شهرسازي از پروژه ساخت مترو از حرم امام خميني (ره) تا شهر جديد پرند، اظهارکرد: اين پروژه در دو فاز هم اکنون در حال انجام است که بخش اول آن به طول 32 کيلومتر از ايستگاه حرم مطهر در خط يک آغاز و تا فرودگاه امام خميني(ره) امتداد مي يابد.

 

وي افزود: عمليات اجرايي اين فاز از ابتداي سال در 36 جبهه کاري آغاز شده و در حال حاضر بخشي از ريل‌گذاري اين مسير نيز انجام شده است.بخشي از اين مسير به صورت تونل و قسمت ديگر به صورت روسطحي در امتداد اتوبان تهران – قم احداث مي شود.

 

مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه تصريح کرد: مسير مترو از ايستگاه حرم مطهر تا فرودگاه امام خميني(ره) تا پايان امسال آماده بهره برداري مي‌‌شود.

 

درويش اظهارکرد: فاز دوم اين پروژه نيز از فرودگاه تا شهر جديد پرند به طول 18کيلومتر پيش بيني شده است که سال آينده در صورت تامين اعتبار توسط دولت، به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

وي گفت: عمليات مطالعه ، طراحي و اجرا اين پروژه به صورت همزمان درحال انجام است که تا پايان خرداد طرح ها و نقشه هاي آن آماده مي شود.

 

وي افزود: اجراي اين پروژه، 520ميليارد تومان اعتبار نياز دارد که بخشي از آن توسط دولت و بخش ديگر توسط شهرداري تهران پرداخت مي شود.هم اکنون با توافقي که در پايان سال قبل با وزات راه و شهرسازي داشتيم ، دولت 100ميليارد تومان از سهم خود را در اين پروژه پرداخت کرده است.

 

وي با بيان اين که اين پروژه توسط شهرداري تهران انجام مي شود، يادآور شد: اين اعتبار 520ميليارد توماني فقط براي اجرا پروژه و تجهيزات ثابت است و شامل واگن نمي‌شود.

 

درويش اظهارکرد: اجراي مترو فرودگاه امام خميني(ره) و شهر پرند، پروژه اي است که در شرايط عادي ساخت آن بيش از 5 تا 6سال زمان مي برد اما قصد داريم اين پروژه را در طول مدت يک سال اجرا کنيم.

 

وي ادامه داد: فرودگاه امام خميني(ره) يکي از مراکز بسيار مهم پايتخت که سعي داريم هرچه سريعتر مترو اين فرودگاه را راه اندازي کنيم.

مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه تصريح کرد: وزير راه و شهرسازي نيز مصمم است اين پروژه به سرعت آماده بهره برداري شود.

نظر شما