سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۲۳۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
در آستانه سالروز درگذشت دكتر شريعتي صورت مي‌گيرد
مدير مراكز فرهنگي هنري مطنقه 6 از برگزاري ويژه‌برنامه‌هايي به مناسبت سالگرد درگذشت دكتر شريعتي خبر داد و گفت: نشست بررسي آرا و تفكرات شريعتي در مواجهه با غرب روز با حضور محمدعلي رجبي 27 خرداد در خانه موزه دكتر شريعتي برگزار مي‌‌شود.

رضا دوستعلي در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر گفت: خانه موزه دكتر شريعتي در سي‌و پنجمين سالروز درگذشت اين نويسنده و روشنفكر معاصر ويژه‌برنامه‌هايي را در دو بخش كلي در نظر گرفته است كه به دليل حجم برنامه‌ها، در روز 27 خردادماه يعني دو روز مانده به سالروز درگذشت دكتر شريعتي برگزار مي‌شود.


رييس فرهنگسراي سرو افزود: برگزاري نمايشگاه كتاب از آثار دكتر شريعتي با مشاركت بنياد شريعتي و نمايشگاه كتابي در ارتباط با آثار مرتبط با اين انديشمند بزرگ با مشاركت كانون انديشه جوان و نيز كارگاه هنرهاي تجسمي شامل رشته‌هايي مانند نقاشي، سفال، معرق كاشي و موزاييك و خوشنويسي با موضوع جملاتي از دكتر شريعتي از جمله برنامه‌هايي است كه در داخل حياط خانه موزه شريعتي در نظر گرفته شده است.


وي ادامه داد: همچنين در بخش ديگري با سخنراني دكتر محمدعلي رجبي فرزند دكتر رجبي دواني، نشست «بررسي آرا و تفكرات شريعتي در مواجهه با غرب» با مشاركت كانون انديشه جوان برگزار مي‌‌شود.


به گفته دوستعلي، در اين مراسم كه از ساعت 18 تا 20 روز شنبه 27 خردادماه برگزار مي‌شود، خانواده دكتر شريعتي و تعدادي از شاگردان وي و نيز هنرمنداني از عرصه سينما و تئاتر حضور دارند كه احتمال مي‌رود رضا كيانيان و داريوش ارجمند جزو آنان باشند.



منزل مرحوم دكتر علي شريعتي، كه در فهرست آثار ملي ثبت شده، در محدوده شهرداري منطقه 6 تهران (كوچه نادر خيابان جمال‌زاده) واقع شده است. در اين خانه موزه ، برخي از آثار، كتب، مدارك، كتابخانه، عكس و وسايل شخصي دكتر شريعتي به نمايش گذاشته شده است.

نظر شما