سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۸
کد خبر: ۵۲۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
معاون فرهنگي شهرداري تهران خبرداد:
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در مراسم معارفه مديركل آموزش‌هاي شهروندي از تشكيل ستاد ماتريس فرهنگ شهروندي خبر داد و گفت: در راستاي پيشبرد اهداف ماتريس فرهنگ شهروندي و ارتقا سطح همكاري‌هاي ستادي و ميان بخشي به منظور اجراي آن، ستاد وي‍ژه اي تشكيل خواهد شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در مراسم توديع محمد مشاري مديركل پيشين آموزش‌هاي شهروندي و معارفه ابوالفضل رفيع مديركل جديد اين اداره، ضمن بيان اين مطلب افزود: تمام مسووليت و وظايف شهرداري تهران در حوزه آموزش و انجام‌ فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي در حوزه كودكان و نوجوانان به اداره كل آموزش‌هاي شهروندي تفويض شده و اين اداره كل موظف به انجام برنامه‌هاي شهرداري تهران در اين عرصه است.

 

وي گفت: برقراري تعامل با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به منظور برگزاري نمايشگاه اسباب بازي و سرگرمي در مناطق 22 گانه همچنين رايزني مستمر با وزارت آموزش و پرورش در راستاي راه‌اندازي كتابخانه‌هاي كلاسي درمقطع ابتدايي و نصب ست‌هاي ورزشي در مدارس دخترانه در راس برنامه‌هاي اداره كل آموزش‌ِهاي شهروندي شهرداري تهران طي سال‌جاري قرار دارد.

 

ايازي ادامه داد: اين اداره‌كل موظف است كه در قالب فعاليت خانه‌هاي علم و زندگي در محلات 374 گانه نسبت به ترويج علوم كاربردي در بين شهروندان و آموزش مشاركت‌هاي اجتماعي اقدام كند.

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به ديگر اولويت‌هاي اين اداره‌كل در سال 91 تصريح كرد: به همت معاونت امور اجتماعي وفرهنگي شهرداري تهران خانه رياضي، نجوم و جغرافي در سال گذشته در تهران افتتاح شد، براين اساس تاسيس و راه‌اندازي كانون‌ها ساير علوم از وظايف اداره كل آموزش‌هاي شهروندي به شمار مي آيد.

 

وي با تاكيد بر ضرورت تسريع در امور راه‌اندازي دانشكده آموزش‌هاي شهروندي گفت: تا‌كنون دوره‌هاي متعدد آموزش‌هاي شهروندي به صورت پودماني در سطح شهر برگزار شده و درراستاي تبديل اين دوره‌ها به دوره‌هاي طولي شهرداري تهران با همكاري يكي از مراكز آموزش تكميلي اقدام به راه اندازي دانشكده آموزش‌هاي شهروندي كرده‌ كه بايد امور اجرايي آن در اسرع وقت پيگيري شود.

 

ايازي ادامه داد: در راستاي پيشبرد اهداف ماتريس فرهنگ شهروندي و ارتقا سطح همكاري‌هاي ستادي و ميان بخشي به منظور اجراي آن، ستاد وي‍ژه اي تشكيل خواهد شد. تمام مناطق موظف هستند تا به منظور اجراي اين ماتريس نسبت به افزايش هماهنگي و همكاري بين معاونت‌هاي مختلف اقدام كنند.

اجراي مصوبات شوراي راهبردي آموزش‌هاي شهروندي، پيگيري انجام بازديد‌هاي دوره‌اي، ساماندهي مجدد طرح شهردار مدرسه و گسترش تعامل با دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي از سوي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به عنوان مهمترين برنامه‌هاي اداره كل آموزش هاي شهروندي مطرح شد.

نظر شما