يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۳
کد خبر: ۵۲۴۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
رييس ستاد محيط زيست شهرداري پيشنهاد داد:
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به بحران ريزدگردها كه طي چند سال اخير كشور را مورد تعرض قرارداده است،گفت: پيشنهاد مي ‌شود شوراي عالي امنيت ملي با توجه به وسعت اختيارات خود در مذاكرات فرا منطقه اي اين موضوع را براي حل مشكل و اثرگذاري بيشتر پي گيري کند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، در آستانه هفته محيط زيست نشست پرسش و پاسخ مديران شهري با نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد در سراي محله خاقاني برگزار شد.

 

در اين نشست محمد هادي حيدرزاده رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران اظهار كرد: معضلات و مشكلات زيست محيطي، جهاني، ملي و شهري هستند و همه به يك اندازه از مشكلات و معضلات آسيب مي بينند لذا حل آنها توسط يك سازمان و ارگان به تنهايي انجام نمي شود و بايد تعاملات چند جانبه بين سازمانها و نهادها اعمال شود.

 

وي در ادامه با بيان اينكه موضوع محيط زيست چند وجهي است و توجه به آن بايد در اولويت برنامه ريزي همه بخشها باشد افزود: در حوزه هاي تصميم سازي و تصميم گيري بايد به چند وجه مانند استفاده از نظرات متخصصين جهت كم شدن فاصله بخش دانشگاهي و تخصصي با دستگاههاي اجرايي توجه شود.

 

حيدرزاده در ادامه گفت: بسياري از مشكلات مانند تغييرات اقليمي، گرم شدن كره زمين از تفكر توسعه به هر قيمتي نشات گرفته است كه اين تفكر در درازمدت و همچنين كوتاه مدت مشكلاتي را براي نسلهاي آينده به سبب كمبود منابع ايجاد خواهد كرد.

 

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران در ادامه با اشاره به بحران ريزدگردها كه طي چند سال اخير كشور را مورد تعرض قرارداده است گفت: منشاء قسمت اعظم اين ريزگردها خارج از مرزها است و از كشور عراق بوده كه متاسفانه طي چند سال اخير بسياري از شهرهاي كشور مخصوصاً استانهاي مرزي، فلات مركزي حتي استانهاي شمالي را تحت تاثير قرار داده است.

 

وي در ادامه اذعان كرد: اگر بحران فوق مديريت نشود روز به روز گسترش يافته و علاوه بر تهديد سلامت شهروندان ساير شاخص هاي زيست محيطي را تحت تاثير قرار داده و علاوه بر آن عوراض بهداشتي، سياسي و امنيتي در بر خواهد داشت.

 

حيدرزاده در ادامه با بيان اين مطلب كه اين بحران باعث كاهش تبادل گردشگري داخلي و بين المللي در شهرهاي داراي بحران شده است افزود: نبايد اجازه دهيم رسانه هاي بيگانه به خود اجازه بدهند مشكلات و معضلات زيست محيطي از جمله آلودگي هوا را به رخ بكشند و دستاوردهاي ملي و حماسي كشور را زير سوال ببرند.

وي در ادامه اظهار كرد: سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان دستگاه متولي حاكميتي صرفاً طي چند سال گذشته مراودات و مذاكرات دوطرفه با كشور عراق داشته است كه اثرات اجرايي قابل ملاحضه اي در بر نداشته است.

 

حيدرزاده در ادامه با اشاره به اينكه موضوع فوق، ملي است و منشاء آن خارج از مرزهاست اظهار كرد: پيشنهاد مي ‌شود شوراي عالي امنيت ملي با توجه به وسعت اختيارات خود در مذاكرات فرا منطقه اي اين موضوع را براي حل مشكل و اثرگذاري بيشتر پي گيري کند كما اينكه اين شورا در ساير موارد مانند موضوع انرژي هسته اي از تماميت ملي و حقوق به حق كشور دفاع کرده است.

 

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار در ادامه برگزاري نشست كارگروههاي تخصصي سازمان هاي مردم نهاد جهت آشنايي با معضلات و مشكلات محيط زيست شهر تهران را اقدام مناسبي دانست.

 

آقاي محمد جواد روزبهاني دبير و قائم مقام ستاد ساماندهي فعاليت هاي سازمانهاي مردم نهاد شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه اين نشست افزود: يكي از رسالتهاي اين ستاد فرصت سازي و زمينه سازي جهت تبلور نگرش و اختراعات مختلف در ماموريتهاي مديريت شهري است.

 

وي در ادامه با اشاره به اينكه يكي از برنامه ها و اهداف ستاد در سال 91 برگزاري سلسله نشست هاي تخصصي است گفت: 18 كارگروه با نگرشهاي مختلف در ستاد فعاليت مي كنند كه يكي از تدابير اين ستاد دعوت از كارگروههاي مختلف در كارگروه محيط زيست به منظور استفاده از تمام ظرفيت ها جهت حل مشكلات و معضلات محيط زيستي شهر تهران است.

 

قائم مقام ستاد ساماندهي فعاليت هاي سازمانهاي مردم نهاد در ادامه نير از اهتمام و همفكري و مشاركت حيدرزاده در اين نشست مانند ساير اقدامات گذشته ايشان در حوزه مديريت محيط زيست شهر تهران تشكر کرد.

نظر شما