دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۲۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
مديرعامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهر تهران با بيان اينکه عمليات اجرايي نصب بلندترين پايه براي بزرگ ترين پرچم جمهوري اسلامي ايران بر فراز تهران در حال اجرا است گفت: بزرگترين پرچم جمهوري اسلامي توسط شهرداري تهران روبه روي باغ موزه دفاع مقدس نصب مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، علي اصغر مونسان از عمليات اجرايي نصب قطعه يازدهم بلندترين پايه براي بزرگ ترين پرچم جمهوري اسلامي ايران بر فراز تهران خبر داد و اظهار کرد: اين پرچم بلندترين پرچم در کشور و سومين پرچم بلند جهان است که با توجه به توپو گرافي محل نصب ، در ارتفاع 210 متري به اهتزاز در مي‌آيد و با ارتفاع 1570 متر از سطح دريا رتبه نخست را در جهان دارد که عمليات نصب آن توسط شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي در دست اجراست .

 

وي ادامه داد: اجراي پايه پرچمي با ارتفاع حدود 150 متر، به مفهوم به اهتزاز در آوردن پارچه‌اي به ابعاد بيش از 42 در 24 متر است. پرچم مورد نظر از پارچه مقاوم پلي استر تهيه شده که به طور متعارف اين گونه پارچه‌ها وزني در حدود 300گرم در هر متر مربع دارند که براي يک پرچم 42 در 24 متري، وزن آن بالغ بر200 کيلو گرم خواهد بود.

 

مونسان با بيان اينکه نوع سازه پايه پرچم مخروطي فولادي و ارتفاع پايه آن برابر 150متر است که ظرف کمتر از 5 ماه از آغاز عمليات اجرايي به مرحله نصب رسيديم، گفت: طرح احداث برج پرچم، علاوه بر تکيه بر مفاهيمي از قبيل اداي احترام به پرچم و برافراشتگي آن با تکيه بر مذهب و فرهنگ نزد ملت ها دلايل ديگري از جمله،استفاده از توان و دانش فني مهندسان کشور و نمايش اقتدار ملي آنها، نماد شهري و نماد مرکز فرهنگي جهان اسلام را شامل مي شود که اين پرچم روبه روي باغ موزه دفاع مقدس جنب بوستان طالقاني نصب مي شود.

 

مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي خاطرنشان کرد: پرچم به عنوان نمادي از باورها، ارزش ها و هويت هر کشور جايگاه ويژه اي در معرفي فرهنگ و اعتقادات هر ملت دارد و پرچم جمهوري اسلامي ايران به استناد اصل 18 قانون اساسي سمبل و نماد مليت، مذهب و انقلاب اسلامي محسوب مي شود.

 

مونسان با اشاره به اينکه اراضي عباس آباد در محدوده بين بزرگراه هاي شهيد همت، حقاني و امتداد آن، مدرس و خيابان شهيد بهشتي با مساحت 560 هکتار و کاربري فضاي سبز و کار کرد فرهنگي واقع شده، که به علت مکان قرار گرفتن اين اراضي در شهر تهران از آن به عنوان تنها فرصت باقي مانده شهر براي حيات مناسب فرهنگي و زيست محيطي ياد مي شود، افزود: «مصلاي بزرگ شهر تهران»، «باغ موزه دفاع مقدس»، «موزه پانوراماي دفاع مقدس»، «تهران، سراي قرآن»، «باغ هنر»، «باغ کتاب تهران»، «کتابخانه ملي» و «گذر سرو» تعدادي از پروژه هاي فرهنگي اين محدوده هستند.

 

وي اضافه کرد: استقرار اين پروژه ها در اين اراضي و برنامه ريزي انجام شده براي تبديل آن به مرکز فرهنگي شهر، کشور و جهان اسلام ، مويد مکان يابي درست براي احداث برج پرچم جمهوري اسلامي ايران است.

نظر شما