دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۳
کد خبر: ۵۲۴۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
همزمان با فرارسيدن روز جهاني محيط زيست ، شهرداري منطقه 10 تهران، برنامه هاي ويژه اي با هدف ارتقاء دانش و تغيير نگرش مثبت زيست محيطي اقشار اجتماعي اجرا کرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 10، جواد سيفي معاون امور اجتماعي و فرهنگي ضمن اعلام اين خبر گفت: شعار روز جهاني محيط زيست در سال جاري با مضمون «اقتصاد سبز ، آيا شما هم در آن نقشي داريد؟» نشان از اهميت زير ساخت هاي محيط زيستي براي دست يابي به اقتصاد پايدار ، پويا و فعال دارد.

سيفي با تاکيد بر اين نکته که مقوله محيط زيست ارتباط تنگاتنگي با معيشت مردم دارد گفت: رويکرد برنامه هاي هفته محيط زيست منطقه جلب مخاطب عمومي است و گام اول در دستيابي به اين هدف جلب و جذب اهالي رشته هاي گوناگون هنري و استفاده از توانمندي آنها براي نفوذ در پس لايه هاي ذهني گروه هاي مختلف اجتماعي است به همين منظور در موزه حيات وحش هفت چنار کارگاه نقاشي يکروزه اي با حضور پانزده نفر از هنرمندان جوان برپا شد. جوانان هنرمند در اين کارگاه يکروزه آثاري با موضوع محيط زيست خلق کرده و در نهايت آثار را به موزه اهدا کردند.

 

وي با اشاره به اهميت آموزش در حوزه حفظ محيط زيست اظهارکرد: برگزاري کارگاه مختلف با عناويني همچون بهداشت محيط زيست ، بهداشت آبهاي محيطي ، تاثير محيط زيست بر سلامت افراد، تاثير محيط زيست بر سلامت روان و همچنين برپايي ايستگاه هاي سلامت و ايستگاه آموزش شهروندي در سطح منطقه بخشي از فعاليت هاي اين معاونت در راستاي جلب توجه شهروندان به اهميت محيط زيست و نقش آن در زندگي است.

سيفي يادآور شد : از ديگر برنامه هاي روز جهاني محيط زيست مي توان به برگزاري کارگاه آموزش بازيافت ويژه کودکان با عنوان محيط زيست به همراه اجراي نمايش عروسکي، برگزاري مسابقه نقاشي ويژه کودکان با موضوع محيط زيست ، برگزاري کلاس آموزشي حفظ محيط زيست به همراه اجراي نمايش عروسکي ويژه کودکان در خانه هاي اسباب بازي منطقه و برگزاري جشن هايي به مناسبت همين روز در سطح بوستان هاي منطقه اشاره کرد .

نظر شما