يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۴
کد خبر: ۵۲۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
رئيس شوراي اسلامي استان قم:
رئيس شوراي اسلامي استان قم، با انتقاد از روند ساخت مونوريل قم گفت: مردم قم مي فهمند که اگر هزينه هاي نزديک به هزارميلياردتوماني اين پروژه صرف اجراي پل هاي غير همسطح و يا توسعه معابر مي شد، مشکل ترافيکي قم حل مي شد نه اجراي منوريل آن هم در رودخانه که تنها چشم انداز حرم مطهر است.

به گزارش «شهر» به دنبال درج خبر معارفه رئيس سازمان قطار شهري قم و اعلام استاندار مبني بر اينکه مترو و منوريل معضل ترافيک قم را حل مي کند، باقرپناهي رئيس شوراي اسلامي استان قم در جلسه اين شورا اظهار کرد: در مورد منوريل به مردم قم آدرس غلط و گمراه کننده مي‌دهند.

 

وي ادامه داد: به نظر مي رسد علت آن سکوت و تعلل سازمان بازرسي و کميسيون اصل نود است که عليرغم داشتن شکايت در اين خصوص هيچ اقدامي مبني بر نفي و يا اثبات درستي اين پروژه صورت نداده است.

 

وي در اين خصوص گفت: مردم قم مي فهمند که اگر هزينه هاي نزديک به هزارميلياردتوماني اين پروژه صرف اجراي پل هاي غير همسطح و يا توسعه معابر مي شد، مشکل ترافيکي قم حل مي شد نه اجراي منوريل آن هم در رودخانه که تنها چشم انداز حرم مطهر است.

 

باقرپناهي در مورد حذف خط B قطار شهري قم گفت: آنچه قابل کتمان نيست اين است که مطالعات حمل و نقلي فقط دو خط مترو براي قم پيشنهاد داده و حذف يکي از اين خطوط و جايگزين کردن منوريل به جاي آن نه قانوني است و نه کارشناسي زيرا اگر منوريل محصول کار کارشناسي و مطالعه شده بود مجريان در مورد عبور آن از حريم حرم مطهر حضرت معصومه(س) به تناقض گويي گرفتار نمي‎‌شدند.

 

وي در مورد ادامه اين پروژه افزود: اين پروژه در هر مرحله اي که متوقف شود منافع ملي و شهر مقدس قم در آن تأمين خواهد شد زيرا مکان گزيني منوريل به واسطه ي تقابل با نمادهاي ديني قم دقيقاً مغاير با منويات مقام معظم رهبري است.

 

رئيس شوراي اسلامي استان قم، تصريح کرد: از طرفي عدم سنخيت سيستم منوريل با مترو و نقص آن در نقطه تبادل سفر با خط A قطار شهري که در حال اجراست هزينه‌هاي مضاعفي را به بيت المال وارد مي نمايد که چه به لحاظ اقتصادي و چه به لحاظ فني هيچ دليل منطقي براي آن وجودندارد.

نظر شما