پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۲۵۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
پس از حوادث تلخ قتل دو زن و تجاوز به 16 دختر در پارک جنگلي طالقاني، حمله شبانه اراذل و اوباش به شهروندان در اين پارک بار ديگر نبود امنيت و کمرنگ بودن حضور پليس در اين تفرجگاه را نمايان کرد.

مهر: پارک جنگلي طالقاني در مرکز تهران هر روز ميهمان افراد زيادي است که براي تفريح و ورزش به اين پارک مي آيند. با گرم شدن هوا نيز اغلب خانواده هاي پايتخت نشين ترجيح مي دهند شام را در فضاي سبز اين پارک صرف کنند و حضور شبانه خانواده ها در اين پارک افزايش يافته است.


اما اتفاقات تلخ رخ داده در اين پارک طي سال هاي اخير باعث وحشت شبانه شهروندان براي حضور در اين پارک شده است. در حالي که شهروندان ماجراهاي تلخ سال هاي گذشته در پارک طالقاني را فراموش کرده و با امنيت خاطر به اين پارک جنگلي مي آمدند هجوم شبانه اراذل و اوباش به اين پارک بار ديگر زنگ خطر درباره امنيت اين تفرجگاه پايتخت نشينان را مطرح کرد.


کشف جسد زن جوان


نخستين بار سال 84 با کشف جسد زن جواني در اين پارک موضوع توجه ويژه به امينت پارک طالقاني مطرح شد. در اين جنايت جسد زن جواني درحالى که به وسيله طناب از تنه درختى برروى يکى از شيبهاى جنگل آويزان شده بود از سوى يکى از رهگذران کشف شد. دقايقى بعد پس از حضور مأموران پليس و بازپرس ويژه قتل در بررسى هاى نخست مشخص شد از زمان مرگ اين زن ?? ساعت مى گذرد و به وسيله گره خوردن طناب به دور گردنش خفه شده است.


بررسي صحنه جنايت نشان مي داد قاتل به راحتي قرباني خود را به اين پارک کشانده و بدون ترس از حضور فردي در آنجا او را خفه کرده و جسدش را با طناب به درختي بسته بود.

 

کابوس تجاوز و سرقت


در حالي که تحقيقات در رابطه با اين پرونده ادامه داشت تجاوز مردي به زنان و دختران جوان در پارک باعث وحشت تهران نشينان به خصوص زنان براي حضور در اين پارک شد. راز جنايت هاي سياه مامور قلابي پارک آذر ماه سال 88 با شکايت زن جواني فاش شد.


او در شکايتش گفت: ديروز همراه نامزدم براي تفريح به پارک طالقاني رفتيم. در حال قدم زدن در پارک بوديم که مردي با معرفي خود به عنوان مامور حراست پارک به طرف نامزدم حمله کرد و با کتک ما را از هم جدا کرد. سپس نيز به تعقيبم پرداخت و در محل خلوت مورد آزار و اذيت قرار داد.


همزمان با آغاز تحقيقات ماموران با 6 شکايت مشابه ديگر روبرو شدند. در اين شکايت ها نيز مامور قلابي پارک زنان را در محلي خلوت در پارک طالقاني مورد حمله قرار داده و پس از آزار و اذيت و سرقت اموال آنها متواري شده بود. پس از 40 روز تحقيقات مرد تبهکار دستگير و در بازجويي ها به تجاوز به 16 زن و دختر اعتراف کرد.


قتل دختر دانشجو


يکم ارديبهشت سال گذشته نيز قتلي ديگر در اين پارک رخ داد. اين بار پسر دانشجويي وقتي با مخالفت دختر مورد علاقه اش روبرو شد نقشه قتل دختر جوان را طراحي کرد. او فرانک را به بهانه حرف زدن به پارک طالقاني کشاند و براي آخرين بار درخواست ازدواج خود را مطرح کرد. او وقتي دوباره با جواب رد روبرو شد دختر دانشجو را با ضربه هاي چاقو کشت و از محل گريخت.

 

گلايه زنان از امنيت پارک


اين سه اتفاق طرح در قلب پايتخت ، در کنار وقوع زورگيري از سوي برخي معتادان در محل هاي خلوت پارک جنگلي باعث اعتراض شهروندان به خصوص زنان شده بود. آنها مدعيند پليس بايد حضور خود را در اين پارک تقويت کند.


يکي از شهروندان که هر روز غروب براي ورزش به اين پارک مي رود به مهر مي گويد: هر روز غروب براي ورزش به پارک طالقاني مي روم. اگر بخواهم در حاشيه پارک ورزش کنم با مزاحمت موتور سواران روبرو مي شوم. داخل پارک نيز معتاداني هستند که اگر در محلي خلوت با آنها روبرو شوي هر لحظه احتمال دارد با تهديد چاقو اموالتان را سرقت کنند.


اين زن جوان ادامه داد : وجود دو ايستگاه پليس در حاشيه و داخل پارک براي امنيت اين پارک کافي نيست. هر روز غروب گشت هاي ارشاد به اينجا مي آيند و بيشتر از اينکه به امنيت پارک توجه داشته باشند به حجاب زنان و دختران توجه مي کنند.


حمله اراذل و اوباش به پارک


در حالي که شهروندان از امنيت اين پارک گله دارند شامگاه جمعه حمله گروهي از اراذل و اوباش به اين پارک بارديگر زنگ خطر درباره امنيت در اين تفرجگاه را به صدا درآورد. اين افراد به راحتي به شهروندان حمله کرده و پس از آسيب رساندن به چند دستگاه خودرو از آنجا متواري شدند.


علي يکي از شاهدان اين حادثه به خبرنگار مهر گفت:همراه خانواده ام زمان حادثه براي استراحت در پارک حاضر بوديم که حدود 20 نفر از اراذل و اوباش با چند دستگاه موتو سيکلت وارد محوطه پارک شدند و با عربده کشي و تهديد شروع به شکستن شيشه هاي خودروهاي پارک شده در حاشيه پارک کردند. متاسفانه هيچ پليسي نيز با وجود ايستگاه سيار پليس در پارک وارد عمل نشد و برخي از شهروندان که به رفتار اين افراد اعتراض کردند مورد حمله اراذل قرار گرفتند. اين افراد پس از چند دقيقه قدرت نمايي بدون اينکه ماموري در محل حاضر باشد پارک را ترک کردند.


اين حادثه در حالي رخ داد که رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا چندي قبل در جمع خبرنگاران از حضور پررنگ پليس و برقراري امنيت تفرجگاه ها در اين ايام خبر داده بود.


با نگاهي به حوادث رخ داده در پارک طالقاني طي سال هاي گذشته به نظر مي رسد پليس براي بالا بردن امنيت در اين پارک بايد وارد عمل شده و حضور نيروهاي خود در تفرجگاهي که روزانه ميزبان هزاران نفر از شهروندان است تقويت کند.



نظر شما