به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: خطوط 3 و 4 در اولويت نخست توسعه مترو قرار دارند و از اين رو تكميل خط 4 و ساخت خط 3 را با جديت دنبال ميكنيم و انشاءا... ساكنان جنوب غرب تا شمال شرق تهران تا اواخر سال جاري و اوايل سال آينده شاهد استفاده از خط 3 خواهند بود.
وي با اشاره به اين که با تكميل خط 4، مترو تا فرودگاه مهرآباد ادامه خواهد يافت، اظهار کرد: در خطوط 6 و 7 که در اولويت دوم توسعه مترو قرار دارند نيز با يك دستگاه بزرگ حفار تونل مترو موسوم به TBM در خط 6 و دو دستگاه TBM در خط 7 به سرعت مشغول به كار ميباشيم.
تشکري هاشمي با بيان اين كه خود را متعهد ميدانيم سالي 15 كيلومتر مترو بسازيم، تصريح کرد: اگر اعتبارات مورد نياز تأمين شوند، ظرفيت فني ساخت سالانه تا 30 كيلومتر مترو را نيز داريم و از طرفي كارخانه واگنسازي متروي شهرداري تهران در صورت تزريق منابع مادي آمادگي تأمين واگنهاي مورد نياز متروي تهران و ساير کلان شهرهاي کشور را نيز دارد.
معاون شهردار تهران با تأکيد بر اين که در تونلسازي از ظرفيت بسيار خوبي برخوردار هستيم و ميتوانيم اين ساخت و ساز را در داخل انجام دهيم، خاطرنشان كرد: امروز ظرفيت ما در متروسازي چه در بخش احداث تونل و چه در بخش توليد تجهيزات مورد نياز صد در صد بومي است و در زمينه ساخت واگن نيز 60 تا 70 درصد به خودكفايي رسيدهايم.