پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۲
کد خبر: ۵۲۵۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
در نخستين فصل از سال حمايت از توليد ملي محقق شد
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از تحقق خودکفايي 70 درصدي ساخت واگن مترو در نخستين فصل از سالي که با تدبير مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) تحت عنوان «سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني» نام گرفته، خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: خطوط  3 و 4 در اولويت نخست توسعه مترو قرار دارند و از اين رو تكميل خط 4 و ساخت خط 3 را با جديت دنبال مي‌كنيم و انشاءا... ساكنان جنوب غرب تا شمال شرق تهران تا اواخر سال جاري و اوايل سال آينده شاهد استفاده از خط 3 خواهند بود.

وي با اشاره به اين که با تكميل خط 4، مترو تا فرودگاه مهرآباد ادامه خواهد يافت، اظهار کرد: در خطوط 6 و 7 که در اولويت دوم توسعه مترو قرار دارند نيز با يك دستگاه بزرگ حفار تونل مترو موسوم به TBM در خط 6 و دو دستگاه TBM در خط 7 به سرعت مشغول به كار مي‌باشيم.

تشکري هاشمي با بيان اين كه خود را متعهد مي‌دانيم سالي 15 كيلومتر مترو بسازيم، تصريح کرد: اگر اعتبارات مورد نياز تأمين شوند، ظرفيت فني ساخت سالانه تا 30 كيلومتر مترو را نيز داريم و از طرفي كارخانه واگن‌سازي متروي شهرداري تهران در صورت تزريق منابع مادي آمادگي تأمين واگن‌هاي مورد نياز متروي تهران و ساير کلان شهرهاي کشور را نيز دارد.

معاون شهردار تهران با تأکيد بر اين که در تونل‌سازي از ظرفيت بسيار خوبي برخوردار هستيم و مي‌توانيم اين ساخت و ساز را در داخل انجام دهيم، خاطرنشان كرد: امروز ظرفيت ما در متروسازي چه در بخش احداث تونل و چه در بخش توليد تجهيزات مورد نياز صد در صد بومي است و در زمينه ساخت واگن نيز 60 تا 70 درصد به خودكفايي رسيده‌ايم.

نظر شما