دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۶
کد خبر: ۵۲۶۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
مديرکل اداره مطالعات اجتماعي شهرداري خبرداد:
مدير کل اداره مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از برگزاري همايش همايش علمي «مديريت استراتژيک فرهنگي شهر تهران» (ماتريس فرهنگي) و همايش «حکمروايي خوب شهري» در نيمه دوم سال جاري خبر داد و گفت: اين دو همايش در سطح ملي برگزار مي شود و هم اکنون مقدمات کار در حال انجام است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، علي اصغر محکي ، پيرامون مهمترين برنامه هاي اداره کل مطالعات فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران ، اظهار کرد: مهمترين برنامه ها در قالب 30 طرح و 300 پروژه براي سال جاري تعريف شده که شامل مطالعات و سنجش افکار، ارزيابي و پيوست اجتماعي پروژه‌هاي شهري، تهيه دستورالعمل‌ها، پايگاه داده هاي اجتماعي، پژوهش هاي محلي و خدمات علمي و پژوهشي است.

 

وي در ادامه از برگزاري همايش علمي مديريت استراتژيک فرهنگي شهر تهران(ماتريس فرهنگي) و همايش حکمروايي خوب شهري در نيمه دوم سال جاري خبر داد و گفت: اين دو همايش در سطح ملي برگزار مي شود و هم اکنون مقدمات برگزاري آنها در حال انجام است و مقالات مربوطه دريافت مي شود و احتمال دارد هر دو همايش در آذر برگزار شود.

 

مدير کل اداره مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ديگر اقدامات سال جاري را برگزاري نمايشگاه تخصصي، برگزاري کارگاه هاي آموزشي در چند سطح مديران، کارکنان و پژوهشگران محله، تجهيز کتابخانه ها، ارزيابي تاثير اجتماعي 300 پروژه اي که در سطح منطقه در حال تهيه پيوست اجتماعي اشان هستيم، عنوان کرد.

 

رضا فاتح معاون هماهنگي و برنامه ريزي اداره کل مطالعات فرهنگي اجتماعي نيز در اين رابطه اظهار کرد: بخش مطالعات و سنجش افکار شامل پژوهش، نظر سنجي ها، ارزيابي اثر بخشي برنامه ها در اجرا، تاليف و ترجمه و نشست هاي علمي است.

 

وي در ادامه ارزيابي و پيوست اجتماعي را شامل ارزيابي فعاليت ها و نتايج کاربست ها عنوان کرد و افزود: پايگاه داده هاي اجتماعي نيز شامل تهيه نيم رخ محلات و تاليف و ترجمه است.

 

فاتح پژوهش هاي محلي را شامل برگزاري هم انديش هاي محله اي در سطح مناطق تهران بيان کرد و گفت: گردآوري و به روز رساني اطلاعات اجتماعي 374 محله شهر تهران يا همان نيم رخ محلات در قالب برنامه پژوهش هاي محلي به انجام مي رسد.

نظر شما