دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۲
کد خبر: ۵۲۶۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷
همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) صورت مي گيرد
مراسم كلنگ زني احداث مسجد امام حسن مجتبي(ع) در روستاي مرجان آباد همزمان با عيد سعيد مبعث برگزار مي شود.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، جواد رشيدي شهردار ناحيه 4 با اعلام اين خبر افزود: اين مسجد به دليل داشتن بافت قديمي نياز به ساخت مجدد داشت که هم اکنون با حمايتهاي شهرداري تهران و مشارکت هيئت امنا امکان احداث مجدد آن فراهم شده است. به همين منظور و در راستاي تأکيدات شهردار تهران مبني بر توسعه و نوسازي مساجد و ترويج شعائر اسلامي همزمان با فرا رسيدن عيد سعيد مبعث حضرت ختمي مرتبت پيامبر عظيم الشان اسلام(ص)، كلنگ مسجد امام حسن مجتبي(ع) روستاي مرجان آباد 28 خرداد  به زمين مي خورد.
اين مراسم با حضور ائمه جمعه وجماعات و مسئولين محلي از جمله فرماندار تهران، رئيس مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران، شهردار منطقه 19 و بخشدار شهرآفتاب برگزار مي شود. وي در ادامه به برگزاري جشن هاي عيد مبعث اشاره کرد و گفت: 28و29 خرداد اين مراسم در مساجد ناحيه برگزار مي شود. به گفته رشيدي ازجمله برنامه هاي تدارك ديده شده در اين جشن ها، اجراي برنامه هاي فرهنگي هنري، تواشيح، دكلمه خواني، برگزاري مسابقات فرهنگي و اهداي جوايز ، مولودي خواني و مديحه سرايي در رثاي پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) است.   
شهردار ناحيه 4 در بخشي ديگر از سخنان خود از عضوگيري كتابخانه جديدالتاسيس شهداي ناحيه 4 خبر داد و افزود: واحد فرهنگي اين شهرداري در راستاي ترويج فرهنگ كتاب وكتابخواني و به دنبال راه اندازي كتابخانه جديدالتاسيس شهداي ناحيه 4 در محل ساختمان قديم شهرداري ناحيه، اقدام به عضوگيري از جوانان و نوجوانان علاقمند کرده است.      

نظر شما