سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
سقف تسهيلات قرض الحسنه ازدواج 29 ارديبهشت ماه 91 در جلسه شوراي پول و اعتبار براي 4 گروه از جوانان با دو ميليون افزايش، به 8 ميليون تصويب و پس از گذشت 3 هفته ابلاغ شد كه بر اين اساس زوجيني كه يكي از شرايط را داشته باشند مي‌توانند از اين اعتبار استفاده كنند.

به گزارش «شهر» اين مصوبه که از سوي مديريت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباري بانک مرکزي به بانک ها ابلاغ و از ابتداي سال 1391 قابل اجرا است، به شرح ذيل است:

 

1- افزايش مبلغ بيست ميليون ريال به سقف تسهيلات ازدواج مصوب، براي دختراني که مهريه آنان تا 110 سکه بهارآزادي است.

 

2- افزايش مبلغ بيست ميليون ريال به سقف تسهيلات ازدواج مصوب، براي پسراني که قبل از 25 سالگي ازدواج مي کنند.

 

3- افزايش مبلغ بيست ميليون ريال به سقف تسهيلات ازدواج مصوب، هر يک از دختران يا پسراني که يکي يا هر دوي آن ها بدون پدر هستند.

 

4- افزايش مبلغ بيست ميليون ريال به سقف تسهيلات ازدواج مصوب، هر يک از دختران يا پسراني که دانشجوي دانشگاه ها يا طلبه حوزه هاي علميه و در حال تحصيل هستند.

 

براساس تبصره اين قانون، هر يک از دختر و پسر مي‌توانند فقط از افزايش مبالغ تسهيلات ازدواج براي يک بند از بندهاي بالا برخوردار شوند، لذا زوجيني كه شامل بيش از يك شرايط فوق باشند به عنوان مثال مهريه‌شان تا 110 سكه و يكي يا هر دو نفر دانشجو باشند، نمي‌توانند بيش از 8 ميليون تومان وام دريافت كنند.

 

در روز گذشته نيز دكتر محمود بهمني ـ رييس‌ كل بانك مركزي ـ كه به منظور بررسي مشکلات اقتصادي کشور و پاسخ به سوال نمايندگان در صحن علني مجلس حاضر شده بود در همين زمينه به اين موضوع اشاره كرده و گفته بود:به كساني كه مهريه آنها كمتر از 110 سكه باشد هشت ميليون تومان وام ازدواج اختصاص مي‌يابد.

 

نظر شما