يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۲۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران:
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران تاکيد کرد که تهران بايد به شهري مقاوم در همه زمينه‌ها تبديل شود و براي تحقق اين هدف بايد تمامي شريان‌هاي حياتي مانند شبکه‌هاي انتقال برق، آب و گاز، مقاوم سازي و در اجراي برنامه‌هاي نوسازي بافت‌هاي فرسوده و مقاوم‌سازي اماکن عمومي و مهم شهر تسريع شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران عزيزالله رجب‌زاده رئيس سازمان و جانشين شهردار در ستاد مديريت بحران شهر تهران در جريان اجراي مانور تخصصي مديريت بحران گاز که با مشارکت ستادهاي مديريت بحران مناطق22گانه‌تهران، شرکت گاز تهران و مجموعه سازمان و نهادهاي مديريت شهري و خدمات اضطراري با سناريوي وقوع زلزله و پيامدهاي آن در شبکه گازرساني برگزار شد، گفت: نخستين اقدام براي کاهش مخاطره زلزله اجراي طرح‌هاي پيشگيرانه در همه زمينه‌هاست تا سطح آسيب‌پذيري و تلفات و خسارات کاهش يابد و مرحله بعد ارتقاي آمادگي براي مقابله است در غير اين صورت با توجه به ابعاد وسيع آسيب پذيري ، موفقيتي نخواهيم داشت.

 

وي با تاکيد بر اين که اجراي طرح‌هاي پيشگيرانه و کاهش مخاطرات در برابر زلزله نيازمند اراده و اقدام جدي تمام سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و عمومي و مشارکت مردم است،گفت: پيش‌بيني بودجه و سرمايه‌گذاري مناسب و اجراي طرح‌ها و اقدامات عملي ضروري است و تا زمان از دست نرفته بايد تمامي سازمان‌ها و نهادها نسبت به اعلام وضعيت واقعي خود و اجراي طرح‌هاي پيشگيري و آمادگي و ايجاد هماهنگي و همکاري با يکديگر اقدام نمايند.

 

وي گفت: اجراي مانورها نشانه‌اي از اراده سازمان‌هاي براي آمادگي و پرداختن به مقاوم‌سازي است و به ويژه اجراي مانورها در سطح محلات و با مشارکت مردم و ستادهاي مديريت بحران مناطق و ناحيه نقش قابل توجهي در افزايش آمادگي شهر و شهروندان دارد.

 

بر اساس اين گزارش تمامي ستادهاي مديريت بحران مناطق 22گانه شهر تهران در اين مانور که در 11سايت (سه سايت اصلي و هشت سايت فرعي) برگزار شد مشارکت داشتند و فرماندهي واحد حادثه در اجراي اين مانور با حضور تمامي نهادها و سازمان‌هاي مديريت شهري تمرين شد.

 

همچنين در اجراي اين مانور جمعي از شهروندان عضو گروههاي داوطلب واکنش اضطراري محله(دوام) حضور داشتند و در کنار نيروهاي امدادي رسمي به تمرين تخليه و اسکان اضطراري، اطفاي حريق و امداد و نجات پرداختند.

نظر شما