دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي بالاخره به اتفاقات اخير حوزه سينما واکنش نشان داد.

ايسنا: بخش‌هايي از اظهارات شمقدري که در گفت‌و گو با ايسنا عنوان شده، بدين شرح است:

 

- متاسفانه در چند ماه گذشته، شاهد برخي رفتارهاي فراقانوني در عرصه اکران و برخورد با سينماها بوده‌ايم که اين رفتارها خارج از چارچوب نظر سازمان سينمايي انجام شده است. همين دخالت‌هاي فراقانوني در اين مدت، اکران سينماها را دستخوش التهاب کرده است. متاسفانه اين نهادها اکنون هم به رفتارهاي فراقانوني خود ادامه مي‌دهند و گويي اتاق توطئه‌اي،‌ مديريت اين جريان را برعهده دارد.

 

- در جلسه شب گذشته (سه‌شنبه) شوراي عالي سينما مقرر شد آئين نامه‌اي براي حل اين معضل تدوين شده و در شوراي عالي سينما که مصوبات آن به منزله مصوبات هيات وزيران است تصويب شود. در اين آئين نامه صراحتا اشاره مي‌شود که سالن‌هاي سينما، کاملا تحت نظر و نظارت سازمان سينمايي کشور به فعاليت مي‌پردازند و راسا اجازه نخواهند داشت، فيلمي که مجوزهاي قانوني را دريافت کرده، از روي پرده پايين بکشند و يا با اکران شدن آن مخالفت کنند.

 

- رفتار اداره اماکن مبني بر پلمپ دو سالن سينمايي هم در همان بخش رفتارهاي فراقانوني برخي نهادها تعريف مي‌شود؛ چرا که اداره اماکن نمي‌تواند براي ماهيت و کيفيت يک برنامه اظهار نظر کرده و براي آن شرط بگذارد.

 

- متاسفانه شاهد اين هستيم که اداره اماکن نيروي انتظامي در اين مورد فراتر از قانون حرکت کرده و براي نحوه برگزاري يک مراسم شرط و شروط گذاشته است که از حوزه اختيارات آنجا خارج است، اما اداره اماکن مي‌تواند کلا با اجراي يک مراسم مخالفت کند که در آن صورت آن برنامه نبايد اجرا شود.

 

- قطعا اين رفتار خلاف قانون اداره اماکن را از جايگاه مسئولين نظام و در مجموعه دولت پيگيري خواهيم کرد؛ چرا که سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي هم معترض دخالت مستقيم آن نيرو در وظايف سينما هستند.

 

- آقاي احمدي مقدم گفته بودند ما به پشت پرده سينما کاري نداريم. بهتر بود که اگر نيروي انتظامي راي منفي درباره نمايش فوتبال در سينماها داشت، درخواست جلسه فوري مي‌داد تا به يک جمع‌بندي منطقي برسيم؛ اما صراحتا مي‌گويم که تعيين تکليف اداره اماکن براي سينماها کاملا غيرقانوني است و ما اين رفتار را پيگيري خواهيم کرد.

نظر شما