شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۲۷۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴
ده‌ها پروژه شهري و ترافيکي در منطقه 5 افتتاح شد
سخنگوي شهرداري تهران در واكنش به شكايت استانداري از شهرداري تهران گفت: در حادثه ورود سيلاب به مترو بايد مسئولاني كه به وظيفه قانوني خود عمل نكرده اند، به دادگاه پاسخ گو باشند.

به گزارش خبرنگار«شهر»، محمدهادي ايازي پنجشنبه _25 خرداد_ در حاشيه  مراسم افتتاح ده‌ها پروژه اجتماعي، عمراني، امور شهري و ترافيکي در منطقه 5 در جمع خبرنگاران در مورد شکايت استانداري تهران از شهرداري با موضوع حادثه ورود سيلاب به مترو اظهاركرد: هنوز مرجع قضايي کسي را از شهرداري تهران براي خسارت مترو صدا نکرده است. اگر اسامي مشخص شده باشد بايد مراجع قضايي آنها را احضار کنند.

سخنگوي شهرداري تهران گفت: در حادثه ورود سيلاب به مترو بايد مسئولاني كه به وظيفه قانوني خود عمل نكرده اند، به دادگاه پاسخ گو باشند.

 

وي درباره پرداخت خسارات مترو توسط بيمه گفت: برآورد خسارت ما 21 ميليارد تومان بوده ولي بيمه اعلام کرده 8 ميليارد تومان پرداخت مي‌کند. اين مسئله موجب اختلاف شده است.اما موردي كه در اين زمينه موجب تعجب است، برآوردهاي هزاران ميلياردي درباره خسارت‌هاي ناشي از سيلاب مترو است كه توسط برخي از مسئولان دولتي مطرح مي‌شود.

 

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران در ادامه در مورد برنامه‌هاي شهرداري تهران براي اوقات فراغت تابستان شهروندان اظهاركرد: در ايام ماه مبارک شعبان و رمضان برنامه‌هاي گسترده فرهنگي و هنري و قرآني در سطح شهر تهران پيش‌بيني شده است.

ايازي در ادامه از بهره برداري فاز اول بوستان جوانمردان به مساحت 220 هکتار طي دو هفته آينده  خبرداد و افزود: فازهاي بعدي اين بوستان در مجموع به مساحت 800 هکتار نيز در دستور كار و احداث قرار دارد.اين مجموعه يكي از بزرگترين مجموعه هاي تفريحي تهران است.

 

وي ادامه داد: سال گذشته جشنواره شعبانيه و قنوت انتظار در بوستان بزرگ آزادگان به مدت يک ماه برگزار شد. امسال نيز در سطح 22 منطقه شهر تهران جشنواره‌هاي فرهنگي و ورزشي برگزار مي‌شود.

 

مسائل فرهنگي و اوقات فراغت دغدغه اصلي شهرداري است

 

بنابراين گزارش ، ايازي در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني، فرهنگي، اجتماعي و ترافيكي منطقه 5 تهران، نيز با بيان اينكه بايد مديريت شهري به تمامي دغدغه هاي شهروندان بپردازد، اظهار كرد: مباحث فرهنگي از جمله اين دغدغه ها است از اين رو بايد به اين سمت حركت كنيم.

 

وي با بيان اينكه مديريت شهري به مقوله ترافيكي و حمل و نقل توجه دارد، تصريح كرد:‌ مقوله فرهنگي و تربيت فرزندان به ويژه در اوقات فراغت كم الويت تر از مبحث ترافيكي نيست.

 

سخنگوي شهرداري تهران با بيان اينكه نگاه ويژه اي به مباحث فرهنگي بر اساس مشاركت جدي شهروندان با مديران شهري به دست آمده است، گفت: مديريت شهري حتي در مقوله عمراني به كاركرد فرهنگي آن نيز توجه دارد، براي نمونه نامگذاري ورزشگاه‌ها به نام شهدا مويد اين مطلب است.

 

ايازي نامگذاري را يك امر مهم در عرصه فرهنگي به ويژه جوانان دانست و ادامه داد: اخلاق، چيزي جز رفتار نيست و فرهنگ چيزي جر اخلاق و رفتار نيست.

 

وي دغدغه اصلي شهردار تهران را مقوله فرهنگي عنوان و اظهار كرد:‌اين دغدغه به دليل درخواست شهروندان از مديريت شهري ايجاد شده تا فضاي مناسب فرهنگي در شهر ايجاد شود.

 

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران با بيان اينكه فضاهاي فرهنگي شهر تهران در مقايسه با سنوات قبل از رشد چشمگيري برخوردار شده است، افزود:‌ مديريت شهري خود را مسئول تربيت و پرورش فرزندان مي‌داند در اين مسير فعاليت هاي متعددي در بخش هاي فرهنگي، مذهبي، و برگزاري جشنواره ها انجام شده است.

 

ايازي، شهرداري منطقه 5 تهران را به عنوان يكي از مناطق سرآمد در مباحث فرهنگي و اجتماعي دانست و گفت:‌ اين فعاليت‌ها در 36 ماه گذشته از رشد 270 درصد برخودار بوده است.

نظر شما