شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۲۷۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
با همكاري ستاد امور ساماندهي جوانان استان تهران برگزار ميشود
رييس فرهنگسراي بهمن از برگزاري نمايشگاه بزرگ اوقات فراغت جوانان استان تهران با همكاري ستاد امور ساماندهي جوانان استان تهران و دستگاه‌هاي اجرايي استان تهران خبر داد.

مهدي صولي در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر گفت: در اين نمايشگاه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي استان تهران و تعدادي از سازمان‌هاي غير دولتي جوانان، برنامه‌هاي اوقات فراغت خود را به نمايش مي‌گذارند.


مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 16 با بيان اينكه اوقات فراغت زمينه ساز شخصيت جوان است و او را قادر مي سازد به عنوان عنصري فعال، خلاق و پويا در جريان هويت يابي خود به ايفاي نقش بپردازند، گفت: بهره‌برداري صحيح و ساماندهي شده از اين فرصت مي‌تواند به عنوان عنصري مكمل خلاء نظام تعليم و تربيت جوانان را برطرف كند.


وي در بيان اهداف برگزاري اين نمايشگاه، اظهار داشت: هماهنگ‌سازي و ساماندهي فعاليت‌ها و بخش‌هاي دولتي، عمومي، خصوصي و نهادهاي غير دولتي جوانان در رويكردها، تعاريف، مفاهيم و روش‌هاي مربوط به اوقات فراغت و همچنين بسترسازي مناسب به منظور استقرار نظام برنامه‌ريزي و مديريت يكپارچه در زمينه اوقات فراغت و نيز اصلاح نگرش جامعه درباره ضرورت گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از اهداف اصلي برگزاري اين نمايشگاه محسوب مي‌شود.



صولي تصريح كرد: اين نمايشگاه در چهار سالن فرهنگسراي بهمن با 60 غرفه و شامل موضوعات مختلف ورزشي، گردشگري، مهارت‌آموزي در ابعاد هنري، مهارت‌هاي زندگي، كتابخواني، مطالعات و پژوهش، موضوعات فرهنگي و هنري و قرآني و اوقات فراغت در محيط مجازي و رسانه و همچنين اختراعات و ابتكارات جوانان استان تهران از 8 صبح تا 8 شب داير مي‌شود.


به گفته رييس فرهنگسراي بهمن، بخش مشاوره خانواده، تحصيلي، پزشكي، امور مديريتي، امور شغلي و كاريابي، امور حقوقي و قضايي، انتظامات، ازدواج، امور مذهبي، بخش ارتباطي مردمي با مسئولين استان و جوانان، برگزاري مهارت فرزندپروري و جوان داري، همسرداري، كارگاه آموزش كارآفريني، عزت ايراني، هويت اسلامي، فرهنگ و حقوق شهروندي، عفاف و حجاب، مديريت خانواده، پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر نيز از بخش‌هاي جانبي اين نمايشگاه است.



  

صولي گفت: اين نمايشگاه سوم تيرماه همزمان با ميلاد حضرت امام حسين (ع) با حضور مسئولين استان تهران، مسئولين وزارت ورزش و جوانان و سازمان‌هاي مردم نهاد استان تهران از ساعت 30/10 در فرهنگسراي بهمن افتتاح مي‌شود. در پايان تابستان نيز با معرفي دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي برتر در ارايه برنامه اوقات فراغت بر اساس فرم‌هاي ارزشيابي و تجليل از آنها، كار نمايشگاه به پايان مي‌رسد.

نظر شما