دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: ايستگاه تقاطعي ارم سبز(اکباتان) از خط چهار مترو به زودي به بهره‌برداري مي رسد. ايستگاه تقاطعي شادمان نيز تا مهر راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهر»، سيد جعفر تشکري هاشمي امروز _شنبه 27 خرداد_ در حاشيه مراسم افتتاح ايستگاه مترو نيروهوايي در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداري از ايستگاه نيرو هوايي به عنوان پانزدهمين ايستگاه از مجموع 19 ايستگاه خط چهار مترو گفت: براساس مطالعات انجام شده بيشترين تمايل سفر در تهران در مسيرهاي شرقي _ غربي است و خط 4 مترو نيز مسيري شرقي _ غربي بوده و در عين حال از مرکز شهر نيز عبور مي کند. حداقل سفر از اين ايستگاه نيز در ابتدا 25 تا 30 هزار نفر خواهد بود و در آينده بيشتر مي شود.

 

تشکري هاشمي در پاسخ به اين سوال که طبق وعده شهردار تهران قرار بود ايستگاه ارم سبز ارديبهشت بهره‌برداري شود گفت: ارم سبز در همان تاريخ وعده داده شده آماده بهره برداري بود اما به دليل عدم نصب پله برقي دراين ايستگاه ، به تعويق افتاد. اما در نهايت با اجازه شهردار تهران تصميم گرفتيم ارم سبز را بدون پله برقي افتتاح کنيم البته پله برقي ها در حال حمل به ايران است و به زودي نصب خواهد شد.

 

وي ادامه داد : ايستگاه تقاطعي ارم سبز(اکباتان) از خط چهار مترو به زودي به بهره‌برداري مي رسد. اما پله برقي هاي آن در آينده نزديک نصب خواهد شد و قطارهاي ديگري که هم اکنون مشغول آماده سازي هستند نيز به اين مسير افزوده مي شوند.

 

معاون حمل و نقل شهرداري تهران با اشاره به اينکه کار عمراني خط چهار متروي تهران به طول 21 کيلومتر به اتمام رسيده است افزود : ايستگاه هاي ارم سبز ، اکباتان و شادمان سه ايستگاه باقي مانده در اين خط هستند که به جز ايستگاه شادمان ، دو ايستگاه ديگر به زودي به بهره برداري مي‌رسد اما ايستگاه شادمان به دليل متقاطع بودن ، بعد از عمليات تکميلي مورد نياز ، تا قبل از مهر به بهره برداري خواهد رسيد.

 

تشکري هاشمي در خصوص ايستگاه مترو شهرک بيمه نيز گفت: راه اندازي اين ايستگاه جزو برنامه اصلي خط چهار مترو نيست. اما در آينده همراه با بهره برداري از مترو اتصال فرودگاه مهرآباد به بهره برداري مي‌رسد.

 

معاون شهردار تهران همچنين در مورد ساخت مترو شهرهاي اطراف تهران نيز اظهار کرد: طي تصميم دولت در چند سال قبل، توسعه خطوط مترو در حومه تهران به شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازي محول شد اما عملا توفيقاتي در احداث مترو حاصل نشد به همين دليل طي هماهنگي هاي انجام شده در اواخر سال 90، احداث امتداد جنوبي خط يک تا شهر پرند به عهده شرکت مترو گذاشته شد که هم اکنون نيز عمليات احداث دنبال مي‌شود.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: در صورت دراختيار قرار دادن منابع مالي لازم ، بخش قابل توجهي از امتداد خط يک مترو از حرم امام خميني (ره) تا فرودگاه امام و شهر پرند در سال 92 به بهره برداري خواهد رسيد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۱
انتشار یافته: ۱
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
0
0
1.5 سال می گذره هنوز پله برقی نصب نشده است
نظر شما