شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۲۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
رئيس جمهور ايران در مصاحبه‌اي که پس از پايان دوران رياست‌جمهوري قصد ادامه فعاليت سياسي ندارد و به دانشگاه باز مي‌گردد.

مهر: «محمود احمدي‌نژاد» رئيس جمهور ايران در مصاحبه با هفته نامه «فرانکفورتر الگماين سونتاگ‌زايتونگ» گفت که تهران آماده اتخاذ گام‌هاي مثبت در نشست با گروه 1+5  در مسکو است.

 

احمدي‌نژاد در اين مصاحبه گفت: ما آماده هستيم تا به صورت داوطلبانه گام‌هاي مثبتي را در صورتي که طرف‌هاي ديگر نيز گام مشابهي اتخاذ کنند، برداريم.

 

وي گفت: ما اميدواريم که در مسکو پيشرفت‌هايي حاصل کنيم.

 

قرار است تا دو روز ديگر دور بعدي نشست ايران و گروه 1+5 در مسکو برگزار شود. نشست‌هاي قبلي در استانبول و بغداد برگزار شده بود.

 

غرب انتظار دارد که ايران در مقابل دريافت برخي قطعات يدکي هواپيما و کاهش تحريم بيمه نفتکش‌ها، غني‌سازي 20 درصد در ايران متوقف شده و ايران دخاير اورانيوم 20 درصد را به خارج منتقل کرده و فعاليت تاسيسات هسته‌اي فوردو را نيز به حالت تعليق در آورد.

 

ايران بسته پيشنهادي غرب را رد کرده و در مقابل بسته پيشنهادي 5 ماده‌اي خود را به غرب پيشنهاد داده که علاوه بر موضوعات هسته‌اي شامل برخي موضوعات منطقه‌‌اي نيز هست.

 

همچنين محمود احمدي‌نژاد در ادامه اين مصاحبه که قرار است فردا منتشر شود و روزنامه اسرائيلي «جروزالم پست» بخش‌هايي از آن را منتشر کرده است، گفت که قصد دارد پس از پايان دور دوم رياست‌جمهوري از دنياي سياست کناره‌گيري کند.

 

وي به اين هفته‌نامه آلماني گفت: 8 سال کافي است. به دانشگاه باز مي‌گردم. ممکن است که در دانشگاه درگير سياست شوم اما حزب يا گروه سياسي تشکيل نمي‌دهم.

نظر شما