يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۲۷۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور از فراهم شدن زير ساخت‌هاي لازم براي تجميع نمرات منفي گواهينامه‌هاي مختلف که در اختيار هر يک از رانندگان است خبر داد.

به گزارش «شهر» سرهنگ مرتضي دهقاني گفت: هم زمان با آغاز طرح تابستانه پليس آن دسته از تخلفاتي که منجر به دريافت نمره منفي از سوي افراد به توسط وسيله‌هاي مختلف نقليه مي‌شود تجميع شده و در صورتي که نمرات منفي کسب شده به عدد 30 برسد فرد به مدت 3 ماه از رانندگي محروم و بايستي مبلغ 40 هزار تومان علاوه بر محروميت از رانندگي جريمه پرداخت کند.

 

رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور خاطر نشان کرد: در صورت تکرار نمرات منفي از سوي فرد در نوبت بعد وي به مدت 6 ماه از رانندگي محروم خواهد شد و در صورت تکرار مجدد تخلفات و کسب نمرات منفي وي ديگر به هيچ وجه اجازه رانندگي نخواهد داشت.

 

وي گفت: از آنجايي که شماره ملي افراد با گواهينامه‌هاي صادر شده براي آنان تطابق دارد لذا به راحتي مي‌توان تمامي نمرات منفي را تجميع و بر اساس قانون با فرد متخلف برخورد کرد. بر اساس قانون جديد و تجميع نمرات منفي افرادي که گواهينامه‌شان دريافت مي‌شود از رانندگي در مدت تايين شده با هر نوع وسيله نقليه محروم خواهند شد.

 

اين مقام مسئول در پليس راهور خاطر نشان کرد: اگر فردي بر اين اساس در شرايطي که گواهينامه‌اش اخذ شذه باشد اقدام به رانندگي کند به مثابه کسي مي‌مانند که بدون داشتن گواهينامه اقدام به رانندگي کرده و بايد براي وي مقام قضايي تصميم‌گيري کند.

 

منبع: فارس

نظر شما