شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۲۸۴۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴
خبرها از سکته مغزي و از کار افتادن قلب مبارک حکايت دارد. منابع بيمارستاني ابتدا مرگ وي را تائيد کردند و سپس تکذيب. ديکتاتور مصر پس از 30 سال از حکومت ساقط شد و از دو هفته پيش در زندان به سر مي‌برد، ولي اکنون زنده يا مرده وي در جايي است که شاه ايران هم در آن جا مرد.

تابناک: شبکه سي‌ان‌ان دقايقي پيش در خبري فوري از مصر و به نقل از شبکه نايل تي‌وي خبر داد که قلب مبارک از کار ايستاده است و پزشکان تلاش کرده‌اند با شوک الکتريکي و احياي قلبي جان وي را نجات دهند، اما در ساعت دو بامداد چهارشنبه به وقت تهران، رويترز ار تائيد خبر مرگ وي توسط مقامات بيمارستاني خبر داد. اما ساعاتي بعد اعلام شد وي در کما است و هنوز نمرده است.

خبر سکته مغزي مبارک را عادل سعيد از مقامات قضايي مصر و به نقل از مقامات زنداني اعلام کرده است که مبارک در آن به سر مي‌برده است. بر اين اساس وضعيت جسماني مبارک بحراني بوده و وي با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعي نفس مي‌کشيده و تحت نظر پزشکان ارتش و خارجي قرار داشته است.

در حالي که احتمال داده شده بود وي پس از سکته مغزي به بيمارستاني نظامي منتقل شود، اين احتمال دقايقي بعدتائيد شد و بر اين اساس مبارک به وسيله آمبولانس، از زندان طره به بيمارستان معادي منتقل شده است، بيمارستاني که انور سادات پس از ترور در رژه نظامي، در آنجا جان باخت.

مبارک 84 سال سن داشت و طبق گزارش‌ها از فشار خون بالا، ضربان نامنظم قلب و مشکلات تنفسي رنج مي‌برد. ساعاتي قبل اعلام شده بود که وضعيت مبارک به سرعت رو به وخامت مي‌رود.

منابع غربي خبر داده‌اند که خروج مبارک از زندان، حتي براي رفتن به بيمارستان مردمي را خشمگين خواهد کرد که از حکم زندان ابد وي ناراضي بوده و خواستار حکم اعدام وي به خاطر کشته شدن بيش از 800 نفر در قيام مردم عليه حکومت وي هستند. مبارک 18 روز پيش و در دوم ژوئن به حبس ابد محکوم شد و سپس به زندان طره منتقل شد.

اما اينک با اعلام خبر مرگ احتمالي وي توسط خبرگزاري رسمي منا، مصر وارد دوران تازه‌اي خواهد شد به خصوص که هر دو نامزد دور دوم انتخابات رياست جمهوري مدعي پيروزي در انتخابات هستند.

نظر شما