چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۲۹۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
رئيس اتحاديه املاک کشور از تفاهم جديد چهار نهاد مسئول براي تعيين نرخ 13 تا 15 درصدي براي افزايش مجاز اجاره بها در سال جاري و اجرا از ده تير خبر داد.

به گزارش «شهر» مصطفي قلي خسروي با اعلام تفاهم جديد سازمان تعزيرات حکومتي، اتحاديه املاک، کانون سردفتران و معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي گفت: نرخ مجاز براي افزايش اجاره بها در سال جاري بين 13 تا 15 درصد تفاهم شد که از ده تير اجرا مي شود و تفاهمنامه مذکور طي امروز امضا خواهد شد.

 

پيش از اين نرخ 12 تا 14 درصد براي افزايش مجاز اجاره بها اعلام شده بود که اتحاديه املاک ضمن مخالفت با اين نرخ طرح تعزيراتي شدن قيمت و اجاره مسکن را ناکارامد اعلام کرده بود.

 

قلي خسروي پيشتر با بيان اينکه طرح تعزيرات اجاره بها به آن شکل مناسبي که بايد پياده شود امکان‌پذير نيست گفته بود: طرح تعزيراتي برخورد با اجاره بها در سال گذشته (7 تا 9 درصد) موفق نبود چرا که شاخص بانک مرکزي وقتي نرخ تورم را 20 درصد اعلام مي‌کند نمي‌توان بر موفقيت اين طرح در سال جاري نيز اميدوار بود.

 

وي با اشاره به اينکه سال گذشته اين کار را انجام داديم و نتيجه نگرفتيم تصريح کرده بود: عدد 12 تا 14 درصد به نرخ تورم نزديک است اما اينکه به موجران اجبار شود 12 تا 14 درصد بيشتر ننويسيد موجر و مستاجر در بيرون از بنگاه معاملات ملکي به توافق مي‌رسند و کار بدتر مي‌شود.

 

امروز نيز ابوالفضل صومعلو معاون امور مسکن وزير راه و شهرسازي در گفت‌وگو با فارس، گفت: نشست اجرايي کردن طرح تعزيرات اجاره بها در تهران و کرج عصر شنبه ميان رئيس سازمان تعزيرات حکومتي، رئيس اتحاديه املاک، کانون سردفتران و معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي برگزار شد و اعضاي حاضر در اين نشست به مجاز شدن افزايش نرخ اجاره بها در فصل تابستان به رقم بين 12 تا 14 درصد به جمع‌بندي رسيده اند.

 

معاون امور مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: براي اجرا شدن بهتر اين طرح مقرر شد، نشست دوم تا بعد از ظهر امروز يکشنبه چهارم تيرماه جاري برگزار شود.

 

صومعلو در پاسخ به اين سؤال که با توجه به آغاز فصل تابستان و فصل نقل و انتقالات آيا بلوک‌بندي قيمت مسکن و اجاره در تهران اجرا خواهد شد، تأکيد کرد: بلوک‌بندي قيمت و اجاره مسکن از هفته گذشته آماده شده است، اما براي اينکه به دليل مراجعات زياد به مشکل بر نخوريم، سعي شد، ابتدا پهناي باند سايت مزبور را افزايش دهيم.

 

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: بلوک‌بندي قيمت و اجاره مسکن آماده است و تا دو روز آينده در تهران آغاز مي‌شود.

 

منبع: فارس

نظر شما