شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۲۹۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
در سالروز ولادت نوراني حضرت اباالفضل‌العباس عليه‌السلام، استادان، قاريان و حافظان بر‌تر بيست و نهمين دوره‌ي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم، در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي، محفل نوراني انس با قرآن تشكيل دادند و با تلاوت آيات آسماني قرآن، به حمد و ثناي پروردگار كريم پرداختند.

به گزارش «شهر»، به نقل از پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ايشان در اين ديدار كه در تالار اماكن متبركه آستان قدس رضوي برگزار شد، تدبر در آيات الهي، فهم معارف قرآني و درس آموزي از قرآن مجيد را نياز اساسي ملتهاي مسلمان خواندند و خاطرنشان كردند: تلاوت قرآن با صوت و الحان زيبا، هدف و اصل نيست و بايد به عنوان مقدمه‌اي ضروري براي خشوع دل‌ها و ايجاد آمادگي براي درك و فهم معارف قرآني، مورد توجه قرار گيرد.

ايشان، عشق و دلدادگي ملت ايران به قرآن كريم را موهبتي الهي و نيازمند شكرگزاري عميق پروردگار دانستند و افزودند: ملت ايران مفتخر است كه پرچم حاكميت قرآن و اسلام را در دنياي مادي به اهتزاز درآورده و با صبر و استقامت، و تحمل دشواري‌ها، روزبروز بر تلألؤ اين پرچم نوراني مي‌افزايد و با هوشياري، اقتدار و پيشرفت مستمر، مكر و توطئه‌هاي دشمنان را ناكام مي‌گذارد.

ايشان، عزت اسلامي ملت ايران را از جمله نتايج عمل به درسهاي حيات بخش قرآن برشمردند و افزودند: ملتهاي مسلمان از اين نمونه درخشان، مي‌آموزند كه اگر ملتي ايمان داشت، وعده‌هاي الهي را باور كرد، در راه قرآن و اسلام استقامت به خرج داد، و به لبخند و ترفند دشمن اعتماد نكرد، بر پيچيده‌ترين تجهيزات نظامي و گسترده‌ترين توطئه‌هاي سياسي، اطلاعاتي و اقتصادي پيروز خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با اشاره به طرح‌ها و اقدامات امريكا و صهيونيزم براي مقابله با حركتهاي اسلامي ملتهاي منطقه خاطرنشان كردند: دشمنان خونخوار و غدار، در مقابل گسترش و تعميق حركتهاي اسلامي ملت‌ها مقاومت مي‌كنند اما ادامه حركت ملت‌ها در مسير قرآن، اين توطئه‌ها را ناكام مي‌گذارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تشكيل هرچه بيشتر جلسات حفظ و قرائت قرآن كريم و گسترش آموزشهاي مرتبط با اين كتاب الهي را «موجب قرآني شدن بيشتر» فضاي عمومي كشور خواندند و افزودند: با وجود همه عوامل مخرب، شمار جوانان ايراني كه اهل معنويت و دعا هستند با جوانان كشورهاي ديگر قابل قياس نيست كه اين نيز جاي شكر دارد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اذعان مراكز بين المللي به ?? برابر بودن سرعت پيشرفت علمي ملت ايران نسبت به متوسط جهاني خاطرنشان كردند: اين ملت با تكيه بر جوانان مؤمن خود، در همه زمينه‌هاي علمي، سياسي و آباداني به پيشرفت ادامه خواهد داد.


در اين ديدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدي نماينده ولي‌فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در گزارشي از بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم اعلام كرد: در اين دوره ??? قاري و حافظ از ?? كشور جهان در حضور ?? داور بين‌المللي به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمين محمدي با اشاره به استقبال بسيار گرم مردم از اين مسابقات، حضور گسترده جوانان در ميان قاريان و حافظان قرآن را بشارت آفرين خواند و افزود: سازمان اوقاف براساس برنامه‌ريزي ? ساله، تلاش مي‌كند به ياري پروردگار يك ميليون حافظ و يك ميليون قاري قرآن، پرورش دهد.

نظر شما