يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۸
کد خبر: ۵۲۹۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
آخرين وضعيت پروژه صدر و تونل نيايش امروز _يکشنبه 4 خرداد_ در جلسه شوراي اسلامي شهر تهران مورد بررسي قرار گرفت.همچنين در نشست خبري سخنگوي شوراي شهر، از ارسال پيامک‌هاي متعدد تبليغاتي و دعوت از کاربران گوشي همراه براي شرکت در قرعه کشي با ارسال يک پيامک بدون متن ، که ماهيت غيرشرعي و بخت آزمايي دارد، انتقاد شد.

به گزارش «شهر» خسرو دانشجو سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران، امروز _يکشنبه 4 خرداد_ در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به حضور مازيار حسيني معاون فني و عمراني شهرداري تهران در جلسه غير علني امروز شورا و ارائه گزارش در خصوص پروژه صدر و تونل نيايش ، اظهار کرد: تمامي ريزه کاري هاي فني در تونل نيايش و پروژه دو طبقه کردن بزرگراه شهيد صدر ديده شده است . اين دو پروژه با معضلات فني بي سابقه در ايران مواجه بوده که به خوبي برطرف شده است.

 

وي ادامه داد: پروژه صدر در حال حاضر 55 درصد و تونل نيايش 75 درصد پيشرفت دارند. هر دوي اين پروژه ها تا امروز يک روز تاخير دارند که اين يک روز نسبت به زمانبندي ارائه شده نگران کننده نيست و قابل جبران است.

 

وي افزود : اين دو پروژه به دليل صعوبت کار و مسايل و مشکلات فني و مهندسي واقعا بي نظير است که خدا را شکر به دست تواناي مهندسان کشور معضلات بزرگ و پيچيده فني آن که تاکنون نمونه اش در ايران اجرا نشده ، برطرف شده است. انتظار از مسولان و متخصصان اين است که گام هاي بلند و استوار و در خور عنايت در اين مسير بردارند و در اين پروژه نيز اين اتفاق رخ داده است.

 

دانشجو با بيان اين که شهرداري و حوزه معاونت فني و عمراني تجربيات خود در اجراي تونل توحيد را در اين پروژه ها به کار گرفته است افزود: به گفته حسيني ، ديواره هاي تونل نيايش صاف و صيقلي است و به همين دليل دچار آلودگي بصري نخواهد شد و ظاهر زيباي خود را حفظ خواهد کرد.

 

وي در ادامه گفت: به گفته معاون فني و عمراني شهرداري ، عمر تونل نيايش 100 ساله تعيين شده و تمام ريزه کاري هاي فني آن به دقت مورد بررسي قرار گرفته است از جمله اينکه اين تونل به صورت شرقي غربي احداث شده و براي قنات‌هايي که به صورت شمالي - جنوبي عبور کرده و توسط تونل قطع مي شوند تدابيري انديشيده شده تا مشکلي ايجاد نشود.

 

دانشجو با اشاره به عبور بخشي از تونل از زير درياچه پارک ملت اظهار کرد: اين مساله به مباحث آب بندي ويژه اي نياز دارد تا احيانا دچار ريزش آب در بخش هايي از تونل نشود که اگر اين اتفاق بيفتد شکلي نازيبا به همراه دارد و احساس عدم امنيت براي شهروندان ايجاد مي کند؛ به گفته معاون عمراني شهرداري، اطمينان خاطر دادند که در اين خصوص نيز تدابيري انديشيده شده تا مشکلي پيش نيايد.

 

سخنگوي شوراي اسلامي شهر همچنين با اشاره به بازديد دوره اي اعضاي شورا از اين تونل گفت: طي گزارش هاي ارائه شده ، بخش هايي از تونل که بتن ريزي جداره آن تکميل شده تاکنون خشک بوده و نشاني از ريزش آب ديده نشده است.

 

وي به نگراني اعضاي شوراي شهر از ايجاد آلودگي صوتي و آلودگي هوا در جنب بزرگراه طبقاتي صدر اشاره کرد و گفت: به عقيده شوراي شهر ، جداره هاي طرح به بزرگراه صدر بسيار نزديک است و بخشي از آن جداره ها بايد عقب نشيني کند تا زندگي در اين محدوده مختل نشود. همچنين به گفته معاون فني و عمراني شهرداري ، براي جلوگيري از آلودگي صوتي در اين محدوده نيز تمهيداتي انديشيده شده است.

 

دانشجو تاکيد کرد: در عين انجام کار با سرعت و دقت ، گاهي پروژه نياز به تغييراتي دارد که عقب نشيني جداره نيز يکي از اين طرح هاست.

 

سخنگوي شوراي شهر در پاسخ به سوالي در خصوص سيستم تهويه تونل نيايش نيز گفت : ديواره صاف و صيقلي تونل نيايش و همچينن اجراي آن در قالب دو تونل مجزا و با فاصله زياد ، عملکرد سيستم تهويه را به خوبي ميسر مي کند و تجربه تونل توحيد تکرار نخواهد شد. در اتونل توحيد وجود فرورفتگي و برجستگي ها در ديواره تونل و همچنين اتصال ميان دو تونل که ابتدا قرار بود با فتصله اندک احداث شود ، عملکرد تهويه را با اختلال همراه کرده است.

 

وي در پاسخ به خبرنگاري که گفت دليل تعطيلي برخي پروژه هاي عمراني همچون درياچه چيتگر از معاون فني و عمراني پرسيده شد يا خير ، تصريح کرد: پروژه درياچه چيتگر تعطيل نيست و کار خود را دنبال مي کند.

ارائه لايحه‌ ظوابط گودبرداري از سوي شهرداري

 

دانشجو در ادامه به تصويب طرحي در خصوص ضوابط گودبرداري اشاره کرد و گفت: چندي پيش طرحي با اين موضوع مطرح شد تا ديگر شاهد بروز حوادث ناگوار در زمان گودبرداري نباشيم . کميسيون عمران در جريان بررسي اين طرح به اين نتيجه رسيد که اگر موضوع در قالب لايحه از سوي شهرداري ارائه شود فايده بيشتري دارد چراکه ظرايف اجرايي آن نيز توسط مسولان ديده مي شود به همبن دليل به شهرداري فرصت داده شد تا اين موضوع را در قالب لايحه و با تشکيل جلساتي با حضور سازمان هاي مرتبط همچون نظام مهندسي ، وزارت مسکن و شهرسازي و.. به شوراي شهر ارائه دهد.

انتقاد از پيامک‌هاي بخت آزمايي

 

وي همچنين در تذکري خارج از دستور از ارسال پيامک هاي متعدد تبليغاتي و دعوت از کاربران گوشي همراه براي شرکت در قرعه کشي با ارسال يک پيامک بدون متن ، انتقاد کرد و گفت: آيا اين بخت آزمايي نيست؟! مشکل شرعي ندارد که به راحتي در فضاي مجازي اتفاق مي افتد و رو به گسترش است؟! چه دستگاهي اجازه اين کار را داده است؟ حتي براي ارسال يک پيامک اخلاقي به صورت روزانه ، هزينه دريافت مي شود.

 

دانشجو در ادامه گفت: چه کسي اجازه داده براي انتفاع برخي شرکت ها و افزايش پيامک ها در فضاي مجازي ، فضاي ذهني شهروندان دراين حجم به مخاطره بيفتد؟! انتظار ما به عنوان نمايندگان مردم در دستگاه نظارتي اين است که دستگاه قضايي در اين موضوع وارد شده و پيگيري کند.

 

سخنگوي شوراي شهر با بيان اينکه در ازاي ارسال يک پيامک مبلغ 75 تومان توسط مخابرات دريافت مي شود گفت : اگر تنها يک ميلون نفر پيامک ارسال کنند تا در قرعه کشي خودرو شرکت داده شوند ، 75 ميليون تومان نصيب شرکت خواهد شد . آيا لازم نيست دستگاه قضايي وارد موضوع شود. از مخابرات نيز تقاضا داريم اجازه ندهد چنين اتفاقي بيفتد.

نظر شما