يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۲
کد خبر: ۵۳۰۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
جشنواره تئاتر مهر دلدارها، ويژه‌برنامه سيمرغ، سپيده نيايش، خلوت دل، با فرهيختگان منطقه، توليد محصول فرهنگي و ديدار با عالمه مجتهده از جمله برنامه‌هاي مهمي است كه تا پايان تابستان در فرهنگسراي اميد و مراكز وابسته به ‌آن برگزار مي‌شود.

معصومه سادات عمارتي مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 13 در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: جشنواره تئاتر مهر دلدارها يكي از برنامه‌هاي مهم فصل تابستان است كه به مناسبت بزرگداشت شهداي 17 شهريور و با هدف معرفي و ترويج ارزش‌ها و الگوهاي اخلاقي دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.


رييس فرهنگسراي اميد افزود: در اين جشنواره كه فراخوان آن از نيمه دوم تيرماه آغاز مي‌شود، گروه‌هاي تئاتري خياباني و ميداني در موضوعاتي مانند جمعه خونين، 17 شهريور، خانواده شهيد، شهروند منتظر و موضوع آزاد در اماكن و ميادين پر رفت و آ‌مد شهر كه اعلام مي‌شود، نمايش‌هاي خود را از نيمه دوم شهريورماه اجرا مي‌كنند. در روز اختتاميه نيز كه روز 20 شهريورماه برگزار مي‌شود، گروه‌هاي برگزيده اعلام خواهند شد.



وي به ويژه‌برناهم سيمرغ در بوستان خيام اشاره كرد و ادامه داد: همزمان با شروع فصل تابستان برنامه سيمرغ با شعار «جمعه‌ها تعطيل نيست» با ارائه ده‌ها عنوان برنامه شاد و متنوع در پارک خيام ميزبان تمامي شهروندان منطقه است. در اين برنامه ايستگاه‌هاي مختلفي مانند خوشنويسي، قلمزني، دوخت‌هاي سنتي، نقاشي و معرق از ساعت 17 تا 20 به علاقه‌مندان و شهروندان خدمات ارايه مي‌دهند.


 عمارتي «سپيده نيايش» را يكي ديگر از برنامه‌هاي شاخص اين منطقه عنوان كرد و گفت: اين برنامه در طول ماه رمضان با هدف تشويق كودكان و نوجوانان براي حضور در مساجد به همراه تجليل از نمازگزاران كوچك و خادمان مساجد برگزار مي‌شود. در پايان ماه رمضان نيز از چهره‌هاي برتر هر يك از مساجد به طور ويژه تقدير مي‌شود ضمن اينكه بانك اطلاعاتي نيز از اين افراد تشكيل خواهد شد.


وي توليد محصول فرهنگي با عنوان «سفره‌هاي خالي از ثواب» را با هدف گسترش محاسن و فضايل اخلاقي در شمارگان يك هزار نسخه در ماه رمضان را از ديگر اقدامات اين مديريت برشمرد و اظهار داشت: در نمايشگاه «خلوت دل» كه در ماه مبارك رمضان برگزار مي‌شود، طي فراخواني كه اعلام خواهد شد، تسبيح، سجاده و مهرهاي قديمي و پيشينه تاريخي گردآوري و به نمايش گذاشته مي‌شود.



به گفته عمارتي، كارگاه «آسمان نماي شب» در فرهنگسراي اميد، برپايي ايستگاه‌هاي هنري با عنوان به شيريني قند و برگزاري جلسات موضوعي با عنوان «خانه كوچك، زندگي بزرگ» در خانه فرهنگ مهرآور، سجاده قلم، ورك‌شاپ خورشيد پنهان و ديدار با بانوان مجتهد ناشناس در منطقه 13 تحت عنوان «ديدار با عالمه مجتهده» از ديگر برنامه‌هايي است كه در فصل تابستان در مراكز اين منطقه در نظر گرفته شده است.

نظر شما