سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۳۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
در راستاي اجراي طرح تحول آموزشي، افزايش محتواي برنامه‌هاي اجرايي و توجه به خواسته‌هاي مردم، تعداد کلاس‌هاي آموزشي خانه‌هاي فرهنگ و فرهنگسراهاي تحت پوشش منطقه 9 افزايش يافت و به بيش از 145 عنوان رسيد.

عقيل منصوري مدير فرهنگي هنري منطقه 9 در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با اشاره به اينکه تعداد کلاس‌ها در سال گذشته تنها 60 عنوان بود، گفت: علاوه بر افزايش و ايجاد تنوع در دوره‌هاي آموزشي به منظور پرداختن به سلايق افراد، امسال بيش از 30 عنوان کلاس آموزشي با موضوعات جديد در مراکز فرهنگي تحت پوشش برگزار شده است.


رييس فرهنگسراي رويش افزود: به عنوان مثال در بخش علمي، ادبي و هنري برپايي کلاس‌هايي مانند ساخت هواپيماهاي مدل، پرتاب موشک، رباتيک، گويندگي، بازيگري، مثنوي خواني، روزنامه نگاري و نجوم در دستور کار قرار گرفت. همچنين براي اولين بار در مراکز کلاس‌هاي ورزشي برگزار و مدرسه فوتبال در فرهنگسراي رويش دائر شده است.




منصوري ادامه داد: حکاکي روي چوب، ويتراي، تابلو موزاييک، ترجمه احاديث به زبان انگليسيو تعميرات موبايل از ديگر برنامه‌هاي آموزشي مراکز در تابستان امسال است که براي نخستين بار برگزار مي‌شود.



وي با تاکيد بر اينکه براي برپايي کلاس‌هاي آموزشي ده‌ها جلسه با حضور مديران مراکز برگزار شده است، گفت: علاوه بر برپايي جلسه‌ها، توسط کارشناسان آسيب‌ها شناسايي و از شهروندان نظرخواهي شده است، در همين راستا دوره‌هاي آموزشي امسال با 11سرفصل در حوزه‌هاي معارف اسلامي و قرآني، زبان انگليسي، حسابداري، رايانه، مهارت‌هاي خانه و خانواده، ورزشي، علمي، ادبي و هنري، ويژه کودکان، تقويتي، صنايع دستي و هنرهاي خانگي و تجسمي تعريف شده است




فرهنگسراهاي رويش(در مهرآبادجنوبي)، کار(در بزرگراه يادگار امام(ره)) و خانه‌هاي فرهنگ شمشيري( در خيابان شمشيري)، پرواز(در ميدان آزادي) و مهرآباد(در سرآسياب مهرآباد) از مراکز فرهنگي هنري منطقه 9 محسوب مي‌شوند.

نظر شما