دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۳۰۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
مسجد جامعي پيشنهاد داد:
عضو کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه خوشبختانه خانه شهيد بهشتي توسط شهرداري خريداري شده است،گفت:‌ درخواست دارم به دليل تلاش هاي مرحوم شهيد بهشتي براي قوانين مندرج در قانون اساسي که مربوط به شوراها است جايزه ملي شهيد بهشتي را ايجاد و اين خانه را به محل دبيرخانه اين جايزه تبديل کنيم.

به گزارش «شهر» احمد مسجد جامعي در جلسه سه شنبه-6 تير- شوراي اسلامي شهر ضمن بيان اين مطلب اظهارکرد: شهيد بهشتي بيشتر با قوه قضائيه شناخته مي‌شود و دليل آن اين است ما کمتر درباره نقش وي در رابطه با ايجاد شوراها حرف زده‌ايم.

 

وي با ذکر جمله‌اي از شهيد بهشتي که شوراي عالي استان ها را همطراز با مجلس دانسته بود گفت: اگر از قانون اساسي چهار بند آن استناد به قرآن داشته باشد 2 بند مربوط به شوراهاست که اين آينده نگري مرحوم بهشتي را نشان مي‌دهد.

 

مسجد جامعي در ادامه پيشنهاد داد: محل حزب جمهوري اسلامي ايران که مدتي نيز دانشگاه الهيات بوده است و بسياري از برجستگان نيز در اين دانشگاه حضور داشتند به محلي براي ايجاد تکيه شهر بدل شود.

 

عضو کميسيون فرهنگي اجتماعي شورا با اشاره به حضور تکيه‌هاي قديمي مانند پيرعطا ، بني فاطمه و سادات اخوي که هنوز نيز آيين‌هاي خاص خود را در مراسم هاي عزاداري دارند ، گفت: هنوز هم در ايام محرم تکيه‌ها از منطقه سرچشمه حرکت خود را آغاز مي‌کنند که پيشنهاد مي‌کنم براساس تصاوير قديمي که از تکيه دولت باقي مانده تکيه شهر را در اين منطقه بسازيم که اين پيشنهاد مورد موافقت چمران قرار نگرفت و گفت امروز اين محل در حال افتتاح دوباره است.

 

چمران نيز از پياده کردن تمامي مذاکرات مجلس خبرگان در خصوص شوراها خبر داد و گفت: اين مذاکرات بسيار ارزشمند است و صحبت‌هاي جدي و مهمي در آن انجام گرفته است.

 

نظر شما