شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران:
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران معتقد است سرمايه‌ انساني ارزشمند است؛ ولي در حوزه کار فرهنگي، بسيار ارزشمندتر. از همين رو کتابداران بايد منشاء برنامه‌هاي فرهنگي در حوزه کتاب و کتاب‌خواني در کتابخانه‌ها باشند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، در اين مراسم که  سه‌شنبه 6 تير در فرهنگسراي شفق برگزار شد، اميرخوراکيان، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با تبريک اعياد شعبانيه اظهارداشت: من اين اميد را دارم که کتابداران ما فقط مسئوليت ارزشمند کتابداري را نداشته باشند و هرچه به جلو مي‌رويم، يک نقش فرهنگي علاوه بر آن مسئوليت بر دوش آن‌ها باشد و بتوانند منشا برنامه‌هاي فرهنگي در حوزه کتاب و کتاب‌خواني در کتابخانه‌ها باشند.


رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران افزود: ظرفيتي  بسيار ارزشمند در حوزه کتابخانه هاي سازمان وجود دارد که به نظر مي‌رسد دوستان ما در حوزه معاونت فرهنگي نيز اين نگاه را دنبال کرده‌اند .البته از اين ظرفيت بايد به مراتب بيش از آن جايگاهي که در آن قرار داريم، استفاده شود و يک افق و چشم‌انداز با اين جهت‌گيري ايجاد شود.


وي همچنين تاکيد کرد: در تجربه کاري‌ام اين را آموخته‌ام که در همه زمينه‌‌ها سرمايه‌هاي انساني ارزشمند است؛ ولي در حوزه کار فرهنگي، بسيار ارزشمندتر است؛ يعني اگر بتوانيم بعضي از ظرفيت‌ها را در مجموعه‌هاي ديگر با سيستم‌ها،‌ تکنولوژي و صنعت جبران کنيم؛ در عرصه فرهنگ اينچنين نيست و کار اصلي و نقش و مسئوليت اصلي با منابع انساني است. لذا هميشه با خود اين حديث نفس را داشته‌ام که مي‌توانيم از سرمايه‌هاي موجود سازمان استفاده کنيم و به آن‌ها ميدان بدهيم و توجه کنيم.



محمدعلي قندهاري‌نيا، معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز در اين مراسم با تبريک ايام ماه شعبان گفت: اميدوارم همه ما بتوانيم از اين ماه شريف و عزيز، ماه رسول خدا، براي حضور و ورود در ميهماني بزرگ الهي، بهره‌برداري کنيم و بتوانيم توشه حداکثري را از ماه مبارک رمضان بگيريم.

وي ادامه داد: ان‌شاء‌الله بر اساس گفته اميرالمومين علي(ع) که فرمودند «نسيم‌هايي که به زندگي شما مي‌وزد را بشناسيد و از آن‌ها بهره ببريد»، همه ما مشمول اين حديث باشيم و بتوانيم از فرصت‌هايي که در اختيارمان قرارداده شده،‌ حداکثر بهره‌مندي و استفاده را داشته باشيم.



قندهاري گفت: اگر بخواهيم درباره کتابخانه‌ها و انتظاري که از آن‌‌ها داريم و اهميت شبکه گسترده کتابخانه‌ها و ظرفيت‌هاي شناخته‌شده و نشده کتابخانه‌هاي سازمان صحبت کنيم، بحث به درازا مي‌کشد و من اصلا قصد ورود به اين موضوع را ندارم. اجمالا به يک جمله اکتفا مي‌کنم و آن اين است که از اين ظرفيت عظيم، از تواني که دوستان کتابدار ما دارند و از اين شبکه گسترده مي‌توان استفاده بيشتر و بهتري کرد.

وي خطاب به کتابداران حاضر در مراسم، ادامه داد:  ان‌شاء‌الله مديريت امور کتابخانه‌ها جان دوباره‌اي بگيرد و شاهد اتفاقات بسيار خوبي در حوزه کتابخانه‌ها باشيم . اميدواريم روح فرهنگي و روح محتوايي در کالبد کتابخانه‌هاي ما بيش از گذشته دميده شود و شاهد نقش‌آفريني بهتر کتابخانه‌ها باشيم و اتفاقاتي که در اين حوزه قابل برنامه‌ريزي‌ست، با سليقه و ذوق شما بزرگواران رقم بخورد.



حيدر کلهري، مدير سابق امور کتابخانه‌‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز در اين مراسم اظهار اميدواري کرد که مديريت جديد بتواند قدم‌هاي کوچکي را که در دوره مديريت بنده در حوزه کتابخانه‌هاي سازمان اتفاق افتاد، به نتيجه برسانند.


محمد دکامئي، مدير جديد امور کتابخانه‌‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز در اين مراسم اظهارداشت:  اميدوارم بتوانيم با کمک کتابداران و همکاري مديران، ادامه‌دهنده راه مثبت و برطرف‌کننده مشکلات و نواقص احتمالي باشيم.

وي خاطرنشان کرد: اميدوارم با کمک دوستان و کتابداران بتوانيم قدم‌هاي مثبتي برداريم تا کتابخانه‌هاي سازمان جايگاه بسيار مطلوب‌تري از آن‌چه امروز دارد، در ميان کتابخانه‌هاي کشور پيدا کند. 

نظر شما