دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۷
کد خبر: ۵۳۱۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
حميد حمزه ابيازني، نويسنده راديو ، بازيگر، کارگردان و چهره‌پرداز تئاتر در منزل شخصي خود و در تنهايي درگذشت.

به گزارش «شهر»؛ مجيد حمزه کارگردان نمايش‌هاي راديويي و برادر حميد حمزه در اين باره گفت: دو روز پيش بود که حال برادرم حميد در منزل بد شد. از آنجايي که او تنها زندگي مي‌کند و از طرفي تصور نمي‌کرده شرايط خطرناکي داشته باشد، خوابيده و در خواب دارفاني را وداع گفته است. اين اتفاق نيمه‌هاي شب رخ داد و همسايه او روز بعد اين موضوع را به ما اطلاع داد.

 

 

    

 

مراسم تشييع، امروز ساعت 9:30 صبح از درب تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بود. همچنين مراسم ختم اين هنرمند روز چهارشنبه 14 تيرماه از ساعت 18:45 الي 20:15 دقيقه در مسجد الرضا ميدان نيلوفر برگزار خواهد شد.

 

   

    

حميد حمزه متولد 1333 و فارغ‌التحصيل رشته هنرهاي نمايشي از دانشکده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران بود. وي فعاليت هنري خود در سينما را از سال 1364 با چهره‌پردازي فيلم سامان به کارگرداني احمد نيک‌آذر آغاز کرد. وي همچنين در زمينه نويسندگي و تنظيم نمايشنامه‌هاي راديويي ، بازيگري تئاتر و سينما، کارگرداني تئاتر (صحنه‌اي و تلويزيوني) و برنامه‌ريزي و نيز به عنوان دستيار اول کارگردان، مشاور کارگردان و طراح گريم در سينما و تلويزيون نيز فعاليت داشته است.

  

 

      

از آثار ايشان در نقش‌هاي مختلف مي توان به تثليث، سرسلامتي، مهره، بال هاي سپيد، رنو تهران ـ 29، يكي بود يكي نبود، سمفوني تهران، سراب، عبور از تله، صعود، راه و بيراه، سايه هاي هجوم، شبح كژدم و ... اشاره كرد.

 

  

    

حميد حمزه علاوه‌بر اين تجربه‌هايي در زمينه ترانه‌سرايي براي کودکان (و بزرگان) به همراهي حسين عليزاده داشته است و نيز تنظيم و تاليف نمايشنامه‌هاي راديويي داشته است.

نظر شما