سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۶
کد خبر: ۵۳۲۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
خانه‌هاي پژوهش با هدف بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و قابليت هاي مطالعاتي و پژوهشي محلات در راستاي فراهم شدن امکان برنامه ريزي محلي با مشارکت شهروندان راه‌اندازي شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 10 ، فرامرز عظيمي شهردار منطقه با اشاره به آغاز کار خانه هاي پژوهش در محلات ده گانه و استقرار پژوهشگران محلات گفت : اجراي طرح خانه هاي پژوهش از ابتداي سال جاري در دستور کار اداره مطالعات اين منطقه قرار گرفته و اين طرح با همکاري و حمايت شوراياران و مديران محلات در سراي محلات و دفاتر شوراياري به اجرا در آمد.

 

وي افزود : اولين مرحله اجراي طرح ، شناسايي افراد اثرگذار محلي در 3 دسته ايده پردازان و تصميم سازان ، افراد علاقمند به فعاليت اجرايي و مخاطبان است و در فاز بعدي شناسايي مسائل و آسيب هاي اجتماعي در سطح محلات و در مرحله آخر تهيه سند توسعه مطالعات و پژوهش هاي محلي است.

 

عظيمي تصريح کرد : پژوهشگران محله با حضور در خانه هاي پژوهش ضمن انتشار گزارش‌ها و مقاله‌هاي علمي محله‌اي ، نيازهاي مطالعاتي و پژوهشي، مشاوره‌هاي اجتماعي و فرهنگي مبتني بر يافته‌هاي پژوهشي، را پاسخ مي‌دهند و بسترهاي لازم براي هم‌فکري و هم‌انديشي‌هاي نخبگان، اثرگذاران و ساکنان محلي را فراهم مي‌سازند.

 

وي با تاکيد براين که هدف اصلي خانه پژوهش ، بهره‌گيري از ظرفيت‌ ها و قابليت‌ هاي مطالعاتي و پژوهشي محله در راستاي فراهم شدن امکان برنامه‌ريزي محلي با مشارکت شهروندان منطقه است گفت : از ديگر اهدافي که در خانه هاي پژوهش دنبال مي شود، ايفاي نقش به منظور تصميم‌سازي و برنامه‌ريزي بر مبناي نيازهاي واقعي محله و ساکنان آن بر اساس نتايج مطالعات و پژوهش‌ها و ارائه راهکارهاي علمي و کاربردي براي کاهش مسائل و مشکلات اجتماعي فرهنگي محله و افزايش سطح کيفيت زندگي و آگاهي ‌بخشي محلي است.

 

عظيمي با اشاره به بستر سازي مناسب براي راه اندازي کانون نويسندگان محلي ، کانون پرسشگران و کانون تاريخ شفاهي محلي گفت : مسئولان خانه هاي پژوهش بانک اطلاعاتي محله را تهيه و اطلاعات نيمرخ سال 90 (پايگاه داده هاي شهري محلات و افراد اثرگذار محلي ) را به منظور بهره گيري مسئولان محله، در سامانه مديريت محله ثبت کرده اند.

 

شهردار منطقه اظهار اميدواري کرد که با اجراي طرح پژوهشگران محله و راه اندازي خانه هاي پژوهش ، هم ‌فکري با صاحب‌نظران محلي از طريق برگزاري هم‌انديشي محلي و سطح مشارکت اجتماعي در زمينه شناسايي نيازها ، مسائل و آسيب‌هاي اجتماعي محله ارتقاء يافته و استفاده از نتايج پژوهش‌ها در برنامه‌ريزي ‌ها نهادينه شود.

 

نظر شما