دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۳۲۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
دبير انجمن صنايع لوازم خانگي از موافقت سازمان حمايت با متوسط افزايش 10 درصدي قيمت لوازم خانگي خبر داد.

به گزارش «شهر» حبيب‌الله انصاري اظهار داشت: طبق توافق توليدکنندگان لوازم خانگي و سازمان حمايت، قيمت برخي محصولات لوازم خانگي از جمله يخچال، بخاري، چرخ خياطي، اجاق گاز، کولر، ماشين لباسشويي، ماشين ظرف‌شويي و سماور به طور متوسط 10 درصد افزايش يافته است.

 

وي با بيان اينکه پيشنهاد توليدکنندگان لوازم خانگي افزايش 5 تا 15 درصدي قيمت برخي محصولات بود، تصريح کرد: سازمان حمايت با متوسط افزايش 10 درصدي برخي محصولات موافقت کرد که کارخانه‌ها نيز ملزم به اجراي اين مصوبه هستند.

 

انصاري با اشاره به افزايش هزينه توليد لوازم خانگي از محل بالا رفتن قيمت مواد اوليه، دستمزد کارگر و انرژي، گفت: لوازم خانگي از نظر قيمت و کيفيت در بازار رقابت بالايي را دارند و توليدکنندگان داخلي علاوه بر رقابت با يکديگر بايد با واردات بي‌رويه لوازم خانگي نيز رقابت کنند.

 

وي با اشاره به مشکل تأمين نقدينگي در برخي واحدهاي توليدي لوازم خانگي، گفت: عدم تعديل قيمت باعث تعطيلي و بيکاري نيروي کار اين واحدها خواهد شد.

 

دبير انجمن لوازم خانگي با بيان اينکه پيشنهادات ديگري نيز از سوي برخي توليدکنندگان لوازم خانگي در سازمان حمايت مطرح است، تأکيد کرد: طبق قانون برنامه پنجم واحدهايي که از کمک‌هاي دولتي برخوردار شده باشند، مشمول قيمت‌گذاري دولتي مي‌شوند اما اين در حالي است که صنايع لوازم خانگي از کمکي برخوردار نشده‌اند و به همين دليل پيشنهاد ما واگذاري قيمت‌گذاري به کارخانه‌ها است.

 

منبع: فارس

نظر شما