شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۳۲۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
مسوولان شهرداري با اشاره به آغاز فصل تابستان:
سازمان ورزش شهرداري تهران همزمان با آغاز فصل تابستان و اعياد شعبانيه برگزاري جشنواره اي را در بوستان فدک آغاز کرده است. مسوولان ورزشي شهرداري تصميم دارند در اين روزها که اوقات فراغت شهروندان بيشتر است، ورزش را به سبد خانوارهاي تهراني اضافه کنند.

به گزارش «شهر»، رئيس سازمان ورزش شهرداري با دعوت از شهروندان تهراني براي حضور در جشنواره تابستانه ورزشي پارک فدک در منطقه 8 گفت: برنامه‌ها و امکاناتي بسياري خوبي براي سپري کردن يک روز پرنشاط در اين جشنواره تدارک ديده شده است.

سيد محمد حاج آقامير با اشاره به کيفيت برگزاري جشنواره تابستانه در پارک فدک گفت: اين اولين بار بود که جشنواره‌اي با اين کيفيت و در اين حد و اندازه در منطقه 8 برگزار شد و اين مساله باعث رضايتمندي است.


وي با تاکيد بر مغتنم دانستن زمان برگزاري جشنواره در آستانه اعياد شعبانيه افزود: زمينه‌سازي براي برگزاري جشن‌هاي ماه شعبان بايد از قبل انجام شود تا کودکان و نوجوانان با شرکت در اين جشنها با فرهنگ انتظار و مهدويت آشنا شوند و از آن‌ لذت ببرند.


رييس سازمان ورزش شهرداري اضافه کرد: نبايد با رويکردي يک بعدي نبايد به اين مسئله پرداخت. تمام ابعاد انتظار بايد در بستر گروه‌هاي سني مختلف مطرح شود تا اين فرهنگ در همه بخش‌هاي جامعه فراگير شود.


آقامير با اشاره به اهميت ورزش بيان کرد: تاکيد رهبر معظم انقلاب بر گسترش ورزش در کشور است و من از تمام کساني که براي توسعه ورزش همگاني تلاش مي‌کنند تشکر مي‌کنم.


رضايت مردم نشان‌دهنده کيفيت جشنواره است


محمدمهدي شادالوئي، شهردار منطقه 8 نيز در جريان بازديد از جشنواره تابستانه گفت: اينکه کيفيت برگزاري جشنواره چگونه بوده است بايد توسط مردم ارزيابي شود اما حضور پررنگ آنهانشان مي‌دهد که برگزاري اين جشنواره‌ها در گسترش نشاط اجتماعي موثر است.


وي با اشاره به استفاده از فضاي پارک‌ها براي انجام فعاليت‌هاي ورزشي تصريح کرد: امسال اولين سالي است که چنين جشنواره‌اي با عنوان فرهنگي ورزشي در منطقه 8 برگزار مي‌شود و ما در آينده تلاش مي کنيم فضاي پارک‌ و ورزشي بيشنري در اختيار اهالي منطقه قرار گيرد.


جشنواره نمود فعاليت‌هاي ورزشي منطقه است


حامد عبداللهي، معاون فرهنگي- اجتماعي شهرداري منطقه نيز با اشاره به تلاش انجام شده براي جلب رضايت اهالي منطقه گفت: اگر درک و ارزش مردم منطقه 8 را در نظر بگيريم مي‌بينيم که تلاش زيادي براي جلب رضايت آن‌ها لازم است اما به هر حال ما در حد وسع خودمان تلاش کرديم و مي‌توان گفت نسبت به خيلي از مناطق، در برگزاري اين جشنواره موفق عمل کرديم.


عبداللهي با بيان اينکه برگزاري چنين جشنواره‌هايي تاثيرات گوناگوني به دنبال دارد افزود: بخشي از اين تاثيرات، مربوط به پرکردن اوقات فراغت اهالي است. با شروع فصل تابستان اين وظيفه ماست که فضاي لازم را براي پرکردن اوقات فراغت شهروندان مهيا کنيم.


وي اضافه کرد: پرداختن به ورزش، بخش ديگري از تاثيرات اين جشنواره است. اهالي با شرکت در اين جشنواره با جزييات رشته‌هاي مختلف ورزشي آشنا مي‌شوند و اين مي‌تواند اولين گام براي علاقه‌مند شدن به آن رشته باشد.


عبداللهي با اشاره به تاثير مثبت حضور خانواده‌ها در اين جشنواره بيان کرد: حضور خانواده‌ها در اين فضا باعث مي‌شود زمينه‌هاي بزهکاري از بين برود و اين مسئله تاثير رواني مثبتي بر مردم مي‌گذارد. البته اين تنها فعاليت ما در حوزه ورزش نيست اما برنامه‌اي است که نمود بيشتري در نظر مردم دارد. در طول سال هم برنامه‌هاي ورزشي در قالب مسابقات مختلف پيگيري مي‌شود.

 

ورزش را به سبد خانوار مي‌آوريم


علي اکبر هدهدي، رييس اداره ورزش شهرداري منطقه 8 نيز با اشاره به تنوع غرفه‌هاي موجود در جشنواره تابستانه گفت: تابستان شروع شده است و ما تلاش مي‌کنيم با پاسخگويي به نيازهاي ورزشي شهروندان در اوقات فراغت، ورزش را به سبد خانوار بياوريم. امسال که جشنواره به صورت منطقه‌اي برگزار شده شاهداستقبال بيشتري از سوي اهالي بوده‌ايم. برگزاري چنين برنامه‌هايي در بوستان‌ها باعث ايجاد انگيزه در مردم مي‌شود تا همراه با خانواده در اين برنامه‌ها شرکت کنند و هر کدام مطابق با سليقه خودشان، هم ورزش کنند و هم سرگرم شوند. به اين ترتيب آن روز برايشان تبديل به يک روز خوب مي‌شود.


هدهدي اضافه کرد: اگر چنين برنامه‌هايي تداوم داشته باشد، ورزش کردن به يک عادت براي شهروندان تبديل مي‌شود و اين خود مردم هستند که براي رفع نيازهايشان به طرف ورزش کشيده مي‌شوند.


وي با اشاره به تنوع رشته‌هاي موجود در جشنواره بيان کرد: 18 رشته ورزشي براي اين جشنواره در نظر گرفته شد تا تنوع رشته‌ها براي شرکت‌کنندگان رضايت‌بخش باشد. همچنين براي حضور پررنگ بانوان در جشنواره، رشته‌هاي متنوعي به آنها اختصاص داده شد.

نظر شما