يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۸
کد خبر: ۵۳۳۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
وي با بيان اينکه خانواده‌ها از جمع‌آوري ماهواره‌ها استقبال کرده‌اند، اشاره‌اي هم به موضوع پخش بازي‌هاي فوتبال در سينماهاي کشور داشت و در اين باره تصريح کرد: به اسم ترويج سينما فوتبال را در سينما پخش کردند؛ اين اقدام پيامدها‌ي بسيار زشتي داشت.

مهر: فرمانده نيروي انتظامي گفت: بيش از 49 درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابي هستند و اين موضوع دومين خواسته هموطنان از پليس است.  

سردار اسماعيل احمدي مقدم روز سه شنبه با حضور در صحن علني مجلس اظهار داشت: در دهه هفتاد به علت عدم توجه دولت و مجلس به نيروي انتظامي و مسائل امنيتي شاهد افزايش جرايم و ناهنجاريها در کشور بوديم. در دهه هشتاد نيروي انتظامي مشغول تقويت، اصلاح روش و جبران عقب ماندگي هاي دوران گذشته بود. مشکلات اقتصادي و سياسي موجب شد که مسائل امنيتي مورد بي مهري قرار گيرد و ناامني و احساس ارتقاي امنيت کاهش يابد.

 

به گفته وي، مقام معظم رهبري در دهه هفتاد مسئله تهاجم فرهنگي را مطرح کردند اما هيچکس آن را جدي نگرفت؛ امروز همه اين موضوع را باور کرديم دشمن به دنبال آندلسي کردن ايران و از پاي درآوردن کشور به وسيله مسائل اخلاقي است.

 

70 شبکه ماهواره اي عليه ايران

 

فرمانده نيروي انتظامي تاکيد کرد: امروز امنيت ملي را با حمله به اخلاق به خطر مي اندازند به صورتي که 70 شبکه ماهواره اي و هزاران سايت اينترنتي فارسي زبان مشغول حمله به ايران است تا از طريق اخلاق ما را به زانو درآورند.

 

احمدي مقدم با اشاره به اينکه در سال 83 با تاکيدات رهبري جلساتي در دولت براي امنيت اخلاقي تشکيل شد که نتيجه آن جزوه راهکار ارتقاي فرهنگ عفاف و حجاب است تاکيد کرد: اين قانون در دولت خاتمي تصويب شد و در ابتداي دولت احمدي نژاد براي اجرا ابلاغ شد. در ابتدا وزير ارشاد مسئول اجراي اين قانون در دولت بود اما در ميانه راه اين وظيفه سلب و برعهده وزارت کشور گذاشته شد.

 

وي ادامه داد: 26 دستگاه در امر ارتقاي فرهنگ عفاف و حجاب ، 284 وظيفه برعهده دارند که نيروي انتظامي نيز تنها 21 وظيفه را برعهده دارد. بيشتر دستگاهها عمده وظايفشان ايجابي، انضباطي و نظارتي است و بخش کمي از آنها وظيفه برخوردهاي سلبي را برعهده دارند.

 

احمدي مقدم به اجراي طرح امنيت اخلاقي در سال 85 اشاره و افزود: در اين سال نيروي انتظامي حرکت خفيفي را انجام داد اما با واکنش هاي بسياري مواجه شد پس از آن متوجه شديم که اجراي اين طرح نياز به ساختار، آموزش و نقشه راه دارد به همين دليل از سال 86 اين طرح را پيوسته به اجرا درآورديم.

 

وي در پاسخ به سئوال نماينده اي در مورد کم کاري نيروي انتظامي در اجراي طرح ها گفت: نيروي انتظامي وظايف متعددي دارد و توان زيادي را نداريم که به صورت همزمان با اوج قدرت در تمامي ماموريت ها حاضر شويم البته با ايجاد پليس امنيت اخلاقي، تقويت پليس زن، تفکيک محل پليس امنيت اخلاقي در کلانتري ها و ارشادمحوري به جاي برخورد به نتايج خوبي رسيديم.

 

5 درصد از دستگيري هاي طرح امنيت اخلاقي تکراري هستند

 

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينکه تنها 5 درصد از دستگيري هاي طرح امنيت اخلاقي تکراري هستند، گفت: بيش از 95 درصد افرادي که به مقر پليس هدايت مي شوند ديگر از سوي پليس دستگير نمي شوند که اين موضوع نشان دهنده کارامدي اجراي اين طرح است.

 

به گفته احمدي مقدم، نيروي انتظامي قانون را به ويژه قانون مجازات اسلامي را مبناي کار خود قرار داده است ضمن اينکه پرهيز از اجراي موسمي و تمرکز بر مناطق مستعد جرم و استفاده از ظرفيت دستگاههاي فرهنگي به منظور جرم زدايي از ديگر اقدامات پليس در اين حوزه است.

 

پيشگيري اجتماعي بر پيشگيري انتظامي تقدم دارد

 

وي تاکيد کرد: حفظ حريم خصوصي شهروندان در دستور کار ما قرار دارد . از نظر ما پيشگيري اجتماعي بر پيشگيري انتظامي تقدم دارد. همچنين با ماموراني که در اجراي اين طرح ها تخطي کنند برخورد مي کنيم.

 

احمدي مقدم با اشاره به اينکه وضعيت امنيت اخلاقي جامعه رو به بهبوداست، گفت: همه نمايندگان اعلام کرده اند که اين برخوردها مطالبه مردم است. البته از سال 86 تاکنون نيز برخورد با بدحجابي ها، پوشش نامناسب و آرايش مفرط با 49.2 درصد پس از مواد مخدر دومين درخواست مردم از نيروي انتظامي است.

 

ناامني ها در حال کاهش است

 

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه بر اساس پيمايش هاي اجتماعي که توسط دانشگاهها انجام شده است، از سال 84 تاکنون ناامني ها در حال کاهش و احساس امنيت رو به افزايش است در حاليکه تهديدات برعليه کشور هر روز در حال افزايش است.

 

کاهش تمامي جرايم به جز سرقت خودرو

 

وي از کاهش تمامي جرايم به جز سرقت خودرو در کشور خبر داد و افزود: همزمان با اجراي طرح هاي پليس شاهد بهبود نسبي وضعيت امنيت به ويژه امنيت اخلاقي در کشور هستيم و در سال گذشته نيز تمامي اين جرايم به جز سرقت قطعات خودرو در کشور کنترل شد.

 

تعداد کمي از شهروندان به رفتار ماموران در طرح امنيت اخلاقي انتقاد دارند

 

احمدي مقدم با اشاره به اينکه تنها تعداد کمي از شهروندان به رفتار ماموران در طرح امنيت اخلاقي انتقاد دارند، اظهار داشت: امروز مقاومتها در برابر اجراي طرح ارتقاي امنيت اخلاقي بسيار محدود شده است و همواره شاهد افزايش رضايت عمومي با اجراي اين طرح هستيم. البته برخي ها به رفتار ماموران انتقاد دارند که آنها را نيز مد نظر قرار مي دهيم امروز فرآيند ماموريت هاي پليس امنيت اخلاقي عادي شده است.

 

ظواهر بدحجابي در جامعه کمتر شده است

 

به گفته فرمانده نيروي انتظامي بر اساس رصدهاي انجام شده ظواهر بدحجابي در جامعه کاهش و وضعيت عفاف و حجاب کمي بهتر شده است.

 

کاهش 30 درصدي کشف مشروبات الکلي

 

وي از کاهش 30 درصدي کشف مشروبات الکلي در کشور خبر داد و تصريح کرد: کنترل باندهاي فساد ، مشروبات الکلي در دستور کار قرار دارد در سال 84 پليس 5 ميليون بطر مشروبات الکلي را کشف کرد در حاليکه اين آمار در سال گذشته با کاهش 30 درصدي به 3.5 ميليون بطر کشف رسيد. امروز پشت پرده فساد در کنترل قرار گرفته و محدود شده است.

 

احمدي مقدم با انتقاد از برخي افراد که مي گويند تنها در عرصه عفاف و حجاب بايد کار فرهنگي کرد، گفت: بايد با علت و معلول همزمان برخورد شود به همين دليل برخورد با بدحجابي و هنجارشکني در جامعه جزو اولويت ها است اگر چه برخي دستگاهها اهتمام لازم را ندارند و در اين راه کم کاري مي کنند.

 

وي ادامه داد: به عنوان مثال شرکت نمايشگاههاي بين المللي که دولتي است برگزاري نمايشگاهها را به غرفه داراني واگذار مي کند که آنها يونيفرم غربي را در ظواهر افراد ترويج مي کنند. برخي ها به اسم ترويج سينما فوتبال پخش مي کنند که پيامدهاي ناهنجار و زشتي را به دنبال دارد. آنها مدعي اند که راه رونق سينما پخش فوتبال است در حاليکه ما با رونق سينما موافقيم اما معتقديم نبايد بسترهاي ايجاد فساد را فراهم کنيم.

 

انتقاد از وضعيت پوشش در بيمارستانها

 

احمدي مقدم با انتقاد از وضعيت پوشش در بيمارستان ها افزود: آيا دستگاهها نمي توانند خودشان کار انضباطي انجام دهند. برخي ها در بيمارستانها يونيفرم غربي را ترويج مي کنند.

 

به گفته فرمانده نيروي انتظامي برخي دستگاهها با تاخير وارد بحث ترويج عفاف و حجاب مي شوند در حاليکه برخي در برابر اجراي آن مقاومت مي کنند. در گذشته شائبه اي ايجاد شده بود که دولت با پليس همکاري ندارد در حاليکه امروز دولت مخالفتي با اجراي اين طرح ندارد و قوه قضائيه نيز حمايت خوبي را از پليس انجام داده است البته احکام صادر شده توسط اين قوه خفيف است.

 

وي در پاسخ به سئوال علي مطهري نماينده مردم تهران مبني بر چرايي استقرار نيروهاي يگان امداد و ويژه در سطح بزرگراههاي پايتخت گفت: اين يگانها با توجه به فصل تابستان و افزايش رفت و آمد اين موتورسواران چند موضوع از جمله امنيت اخلاقي ، برخورد با حرکات مارپيچ، بدحجابي به ويژه کشف حجاب و حمل حيوانات به ويژه سگ پيگيري مي کنند البته بهتر بود که فرماندهي انتظامي تهران بزرگ قبل از استقرار اين نيروها توضيحات لازم را ارائه و افکار عمومي را توجيه مي کرد.

نظر شما