شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۳۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
ثبات قيمت بنزين و عدم افزايش يارانه نقدي، پايان دور اول مذاکرات هسته‌اي بين ايران و گروه 5+1 در استانبول و انتخاب سرمربي جديد تيم پرسپوليس از مهمترين خبرهاي امروز است.

به گزارش «شهر» 10 خبر داغ  سه‌شنبه -13تير 1391- در خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري به شرح زير است.

  • افزايش يارانه نقدي منتفي شد

 وزير اموراقتصادي و دارايي: دولت پيش از اين قصد داشت يارانه نقدي ماهانه 45 هزار و 500 تومان به ازاي هر نفر ( بدون محاسبه يارانه نه ماهه 28 هزار توماني نان) را در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها تا مبلغ 73 هزار و 500 هزار تومان افزايش دهد اما هم اکنون دولت بنا به دليلي، قيد افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي را زده است و برهمين اساس، فعلا مبلغ يارانه نقدي افزايش نخواهد يافت.

 

  • پايان دور اول مذاکرات استانبول

 

دور اول مذاکرات هسته‌اي بين ايران و گروه 1+5 در استانبول به پايان رسيد.

اين نشست كه در سطح کارشناسان فني ميان ايران و گروه 1+5، برگزار شد. منابع آگاه اعلام كردند گروه 1+5 درخواست‌هاي قبلي در مذاکرات پيشين را تکرار کرده است.

 

اين نشست بدور از رسانه ها برگزار شده است.

  • شلوار، پيتزا و موبايل در کره آزاد شد!

رهبر جديد كره‌شمالي تلاش دارد تا با كاهش برخي قوانين سختگيرانه در كشورش، محبوبيت بيشتري در ميان مردم بدست آورد؛ اقداماتي كه به مردم اجازه مي‌دهد فست فود مصرف كنند و زنان گوشواره و شلوار بپوشند.

  • وزير ارشاد: در خارج هم بر حجاب نظارت داريم

سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با دفاع از عملکرد دولت در زمينه عفاف و حجاب در جلسه امروز مجلس شوراي اسلامي گفت: حتي در خارج از کشور در ترکيه که يکي از نمايندگان مجلس هم در اين مراسم حضور داشت يکي ازمجريان زبده که حجاب نامناسبي داشت تذکرات لازم به وي داده شد ودر خارج از کشور هم نظارت مي شود چه برسد به داخل.

  • طرح مجلس براي 3 نرخي کردن دلار

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه براي ساماندهي وضعيت اقتصادي کشور درحال تهيه بسته اقتصادي هستيم، از پيش بيني 3 نرخي شدن ارز در بازار در اين بسته خبر داد.

کالاها را به 3 دسته "کالاهاي اساسي"،"کالاهاي واسطه اي" و "کالاهاي لوکس" تقسيم بندي کرده ايم به طوريکه براي واردات کالاهاي اساسي نرخ مرجع 1226 تومان را درنظر گرفته ايم و براي سايرکالاها نرخ‌هاي ديگري را که هنوز به تصويب نرسيده است.

  • يک شبکه جديد تلويزيوني در راه است:"گردشگري"

معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري خبر داد: ،"اولين شبکه تلويزيوني گردشگري همزمان با عيد فطر راه اندازي مي شود."

  • مشاهده 15 مورد تب كنگو در مشهد

15 مورد مثبت از 81 مورد مشكوك، مشخص شده كه دو مورد فوتي داشتيم كه به دليل آن اطلاع رساني خوب به مردم و رعايت نكات بهداشتي است.

 

وي گفت: بيشترين ميزان تب كنگو در خراسان و سيستان و بلوچستان است كه ذبح دام و داشتن مرز مشترك با افغانستان عامل اصلي افزايش آمار است.

 

  • با اين فيلم‌ها نيازي به فارسي1 نيست!

 

علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي امروز سه شنبه طي سخناني در جريان بررسي عفاف و حجاب در کشور در صحن علني مجلس اظهار داشت: با وجود اين فيلمها نيازي به وجود شبکه فارسي1 که مروج روابط جنسي ميان زنان شوهردار و غيره است نداريم؛ اما بايد بدانيم که اشکال کار در کجاست.

وي افزود: اشکال کار در مرحله تصويب فيلمنامه‌ها و نبود نظارت در مراحل مختلف ساخت فيلم است که بعد از ساخت فيلم مي گويند چون هزينه‌ سنگيني شده پس مجبوريم مجوز اکرن بدهيم. تا پولش را دربياورد که مثال آن فيلم‌هاي عصر جمعه و آتشکار است.

  • مانوئل خوزه سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس شد

خوزه مربي 66 ساله پس از كش و قوس هاي فراوان به عنوان سرمربي پرسپوليس انتخاب شد.

 

به نظر مي رسد مانوئل خوزه كه باشگاه پرسپوليس از نظر مالي با وي اختلاف داشت به اين باشگاه تخفيف وي‍ژه اي داده است.

 

 

  • 49درصدمردم خواستاربرخوردبا بدحجابي هستند

مجلس براي بررسي وضعيت طرح هاي امنيت اخلاقي و اجتماعي امروز از سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي دعوت کرد.

در اين جلسه فرمانده نيروي انتظامي گفت: بيش از 49 درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابي هستند و اين موضوع دومين خواسته هموطنان از پليس است.

نظر شما