دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۳۳۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
براي متولدين دوباره زندگي
مركز رفاه، خدمات و مشاركتهاي اجتماعي منطقه 19 با مشاركت كانون ايمان ره يافتگان در آخرين روز از هفته مبارزه با مواد مخدر، همايش «مرگ خاموش» را در بوستان ولايت برگزار كرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، غلامرضا بابك تهراني مدير مركز رفاه، خدمات و مشاركتهاي اجتماعي منطقه ،مهمترين هدف برگزاري اين همايش را ترغيب معتادان به ترک اعتياد با استفاده از تجارب بهبوديافتگان عنوان کرد و افزود: اين همايش با حضور روساي كلانتري منطقه، جمعي از هنرمندان و 200 نفر از معتادان بهبود يافته در سالن استاد شهريار بوستان ولايت برگزار شد.

در اين همايش دكتر قرايي جامعه شناس و آسيب شناس مطرح دانشگاه به بررسي آسيب اعتياد در ايران و ساير كشورها پرداخت و گفت:  مهاجرت، ورود غير قانوني اتباع بيگانه، مهاجرت به كلانشهرها و وجود محله هايي با تجانس و وابستگي مذهبي پايين از عوامل بروز و تشديد آسيب هاي اجتماعي از جمله اعتياد هستند.

 
به گفته وي ساكنان محله هاي قديمي و اصيل كه داراي تجانس بالا و وابستگي مذهبي قوي هستند كمتر دچار آسيب اعتياد مي شوند.

 
در ادامه اين همايش بهبوديافتگان اعتياد تجارب خود را در زمينه اعتياد و ترک آن بيان کردند.  اجراي گروه تواشيح نور الساجدين، پخش كليپ مستند از آسيبهاي منطقه، شعبده بازي، اجراي موسيقي پاپ و تقدير از معتادان بهبود يافته با سابقه 10سال و بيشتر از ديگر برنامه‌هاي اين همايش هستند.

نظر شما