دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۳۴۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
شهردار منطقه 20 با اشاره به اينكه عمليات عمراني پروژه امتداد بزرگراه امام علي(ع) با دقت و سرعت در حال اجراست از آزادسازي معارضين ملكي و تاسيساتي اين مسير خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20، عظيم بابايي با اشاره به اين مطلب گفت: بزرگراه امام علي(ع) در اين منطقه در دو فاز اجرايي امتداد مي يابد و معارضين ملكي و تاسيساتي اين مسير كه بالغ بر 25 هكتار است آزاد سازي شده و تنها 500 مترمربع از آن باقي مانده كه در حال توافق با كارشناسان املاك هستند.

بابايي با اشاره به اينكه فاز اول اين پروژه از دولت آباد تا بزگراه شهيد آويني است خاطرنشان كرد:‌ طول مسير فاز اول، 3 كيلومتر است و تاكنون حدود 290 هزار متر مكعب خاكبرداري، 42 هزار مترمكعب سنگ برداري و 60 هزار مترمكعب سنگ ريزي و 8 هزار مترمكعب خاكريزي و ساب گريد در اين مسيرانجام شده و به زودي روكش آسفالت مي شود.

وي اتصال بزرگراهي حرم حضرت عبدالعظيم(ع) به حرم امام خميني (ره) را از اهداف اجراي فاز دوم پروژه امتداد بزرگراه امام علي(ع) عنوان كرد و يادآور شد: : طول مسير مورد اشاره 3 هزار و 200 متر است كه تاكنون يكصدو 30 هزار مترمكعب خاكبرداري، يكصد و 5 هزار مترمكعب خاكريزي، 7 هزار مترمكعب بتون ريزي، 24 هزار مترمكعب قالب بندي در آن مسير انجام شده است.

شهردار منطقه 20 به همجواري اين بزرگراه با اراضي كشاورزي اشاره كرد و اظهار داشت: به منظور هدايت صحيح آبهاي سطحي و كشاورزي ساخت 18 مسير آب گذر در فاز دوم پروژه امتداد بزرگراه امام علي(ع) پيش بيني شده كه عمليات اجرايي آن در مراحل پاياني است.

بابايي با اشاره به اينكه فاز دوم پروژه امتداد بزرگراه امام علي(ع) كه موجب اتصال بزرگراه شهيد آويني به بهشت زهرا(س) مي شود، 60 درصد پيشرفت داشته است، تصريح كرد:‌ بهره برداري از اين بزرگراه موجب توسعه پهنه شرقي اين منطقه مي شود كه تدابير لازم براي تعديل بار ترافيكي تحميلي از جمله توسعه دسترسي هاي همسطح محلي در اين مسير انجام شده است.

 

نظر شما