دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۳۴۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
مدير امور کتابخانه‌‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از تجهيز کتابخانه‌‌ها به منابع دانشگاهي و تخصصي خبر داد.

محمد دکامئي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: با توجه به اين كه بسياري از مراجعه كنندگان و اعضاي كتابخانه‌هاي تحت پوشش سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران را دانشجويان تشکيل مي‌دهند، داير كردن بخش تخصصي با هدف رفع نيازهاي دانشجويان و متخصصان، امري ضروري است.
وي ادامه داد:‌ بر اساس تركيب رشته‌هاي تحصيلي مراجعه كنندگان و اعضا و همچنين بر اساس اعلام نياز كتابخانه‌ها، تعدادي از كتابخانه‌هاي مناطق 22‌گانه تهران که تحت پوشش سازمان هستند، به كتاب‌هاي تخصصي و دانشگاهي مجهز مي‌شوند.
دکامئي خاطرنشان کرد: اجراي اين طرح از كتابخانه‌هاي درجه 1 و درجه 2 سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران آغاز شده و هم‌اکنون کتابخانه فردوس به كتاب‌هاي رشته‌ هنر و معماري، کتابخانه اشراق به كتاب‌هاي رشته مكانيك و کتابخانه دکتر حسابي به كتاب‌هاي رشته‌ رياضي مجهز شده‌اند.
وي افزود: کتاب‌هاي تخصصي رشته مديريت نيز به کتابخانه خاوران و کتاب‌هاي تخصصي و دانشگاهي رشته‌هاي فيزيك، شيمي و مهندسي عمران به کتابخانه گلستان اضافه شده‌ است.
دکامئي همچنين گفت: كتابخانه‌ انديشه نيز به زودي به منابع رشته‌ زيست‌شناسي مجهز خواهد شد و کتاب‌هاي تخصصي اين حوزه در اختيار شهروندان منطقه 7 و اعضاي کتابخانه فرهنگسراي انديشه قرار مي‌گيرد.
به گفته مدير امور کتابخانه‌‌‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در دورنماي طرح تجهيز کتابخانه‌‌ةاي تحت پوشش اين سازمان به منابع تخصصي و دانشگاهي، تا پايان پاييز سال جاري، 12 كتابخانه به اين منابع مجهز خواهند شد.
80 کتابخانه در چهار سطح مختلف در مناطق 22‌گانه تهران تحت پوشش سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران هستند. نشاني اين كتابخانه‌ها و نحوه عضويت در آن‌‌ها در سايت www.tlib.ir در دسترس علاقمندان است.

نظر شما