دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۳۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
مدير کل آموزش هاي شهروندي شهرداري تهران:
مدير کل آموزش هاي شهروندي شهرداري تهران با بيان اينکه مقدمات لازم براي برگزاري جشنواره مشکات فراهم شده و اين جشنواره در تابستان سال جاري برگزار مي شود، گفت: جشنواره مشکات سرآغاز شکل گيري بزرگ ‌ترين شبکه اجتماعي- علمي در سطح 374 محله تهران است، که با استفاده از ظرفيت‌هاي محلي، مباحث علمي در کانون‌هاي علمي محلات تهران داير مي شود.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،ابوالفضل رفيع با بيان اينکه امسال نيز شهرداري تهران به مانند سال‌هاي گذشته تلاش مي کند تا با برگزاري جشنواره مشکات که سرآغاز شکل گيري بزرگ‌‌ترين شبکه اجتماعي علمي در سطح374 محله تهران است، تابستاني متفاوت را براي جوانان به همراه داشته باشد، هدف از برگزاري جشنواره مشکات را استفاده از ظرفيت‌هاي محلي در مباحث علمي همچون فيزيک، رياضي، نجوم و جغرافيا عنوان کرد که اين کانون‌هاي علمي در محلات تهران داير شده و نيازهاي شهروندان را با آموزش‌هاي لازم بر طرف مي‌سازد.

 

وي با تاکيد بر برگزاري جشنواره مشکات در 374 محله پايتخت از اجراي اين جشنواره در تابستان سال جاري خبر داد و افزود: فراخوان اول جشنواره مشکات به انجام رسيده و فاز دوم فراخوان جشنواره طي دو هفته آينده آغاز و عضو گيري در خانه هاي علم و زندگي به انجام رسيده و پوستر جديد آن نيز توزيع مي‌شود.

 

رفيع اضافه کرد: پس از گذشت 15 روز از اعلام فراخوان يک گارگاه آموزشي براي مسئولان خانه هاي علم و زندگي در 374 سراي محله برگزار مي‌شود و پس از آن برنامه ريزي‌ها براي برگزاري جشنواره مشکات به انجام مي‌رسد.

 

مدير کل آموزش هاي شهروندي شهرداري تهران تصريح کرد: با توجه به ظرفيت‌هاي محلي و نياز شهروندان، کانون‌هاي علمي محلات مي‌توانند نسبت به راه‌اندازي کلاس‌هاي آموزشي با موضوع رياضي، جغرافي، نجوم و فيزيک اقدام کنند. در عين حال سرفصل‌هاي آموزشي کانون‌هاي علمي در هر حوزه توسط نهاد‌هاي علمي مثل خانه رياضي تهران تدوين مي‌شود. علاقمندان به عضويت مي‌توانند به سراهاي محلات خود مراجعه کنند.

 

گفتني است، علاقه مندان به عضويت در خانه‌هاي علم و زندگي و کانون‌هاي مذکور مي‌توانند با ارايه مدارک شامل دو قطعه عکس و کپي شناسنامه به سراي محله، محل سکونت خود يا اداره آموزش در معاونت امور اجتماعي و فرهنگي منطقه‌شان نسبت به انجام مراحل عضويت اقدام کرده و با کمترين هزينه اوقات فراعت تابستان خوبي را سپري کنند. 

نظر شما