دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۸
کد خبر: ۵۳۵۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
معاون اجتماعي نيروي انتظامي با اعلام اينکه استفاده از کراوات منع قانوني ندارد گفت: کاري به لباس پوشيدن افراد نداريم اما بايد حداقل ها رعايت شود.

مهر: سردار بهمن کارگر معاون اجتماعي نيروي انتظامي امروز ضمن حضور در برنامه زنده تلويزيوني “صبح بخير ايران” به مناسبت روز عفاف و حجاب گفت: معاونت اجتماعي ، مسئوليت حوزه اجتماعي نيروي انتظامي را بر عهده دارد و اين حوزه، بزرگترين، حوزه در پليس است که از عمر آن حدود 12 سا ل مي گذرد.

 

وي افزود: معاونت اجتماعي، پل ارتباطي مردم با پليس است تا بتواند نظرات،پيشنهادات و آراء مردم را به پليس منتقل کند و از سويي ديگر وظايف نيروي را براي مردم، خوب توصيف و تشريح کند.

 

در موضوع عفاف و حجاب نقش مردان بيشتر از زنان است

 

وي با اشاره به اينکه، راهکارهاي عفاف و حجاب در سال 84 در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد و 26 دستگاه مسئول شدند که در اين راستا فعاليت کنند، افزود: از اين 26 دستگاه، 24 دستگاه مسئوليت ايجابي دارند و 2 دستگاه که نيروي انتظامي و قوه قضائيه مي باشد، مسئوليت سلبي دارند.

 

سردار کارگر با اشاره به وظايف سلبي ناجا گفت: بيشترين فعاليت نيروي انتظامي، فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي است و ناجا سالانه اعتبار مناسب در اين خصوص از طريق ساخت فيلم، سريال و تهيه مستنداتي که از صدا و سيما نيز، پخش مي شود، هزينه مي کند.

 

وي گفت: تکليف عفاف و حجاب روشن است چرا که براساس اسلام، خانم ها بايد حجاب شرعي را رعايت کنند، تصريح کرد: البته اجراي طرح عفاف و حجاب هم براي خانم هاست و هم براي آقايان.

 

وي يادآور شد: در رابطه با مسئله عفاف و حجاب، نقش مردان بيشتر از خانم ها است چرا که حساسيت آقايان مي تواند در وضعيت حجاب خانم ها تاثير گذار باشد البته با سياه نمايي ها مخالف هستيم زيرا وضعيت عفاف و حجاب در جامعه روز به روز بهتر شده و جوانان ما مخصوصاً خانم ها بسيار خوب هستند.

 

معاون اجتماعي ناجا، با اعلام اينکه، جوانان ايراني بهترين جوانان دنيا هستند، تصريح کرد: حضور جوانان در هشت سال دفاع مقدس و نيز پيشرفت هايي که در ابعاد علمي، ورزشي و فرهنگي در جامعه شاهد آن هستيم، توسط جوانان صورت گرفته است؛ بنابراين برخي از صحنه ها که در جامعه مشاهده مي شود، زيبنده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نيست چرا که ما بايد براي ديگران الگو باشيم.

 

سردار کارگر، خاطرنشان کرد: تصور نمي کنم هيچ سازماني به اندازه نيروي انتظامي کار تحقيقاتي، پژوهشي ، نگرش سنجي و نظرسنجي درباره مسئله امنيت اجتماعي، امنيت اخلاقي و امنيت رواني انجام داده باشد و ما اين کار را با کمک کارشناسان خود و خارج از نيروي انتظامي که از اساتيد خوب کشور هستند، انجام مي دهيم.

 

وي افزود: ما در نيروي انتظامي، کميته راهبردي عفاف وحجاب داريم که 30 نفر از اساتيد که در اين خصوص صاحب نظر و داراي کرسي هستند در اين کميته شرکت کرده و نظرات خود را ارائه مي دهند.

 

 

افراد بايد لباسي بپوشند که حداقل هاي عفاف و حجاب را رعايت کنند

 

وي با اشاره به مصاحبه سردار رادان در باره کراوات گفت: متاسفانه برخي از رسانه ها تمام مطلب را منتقل نکردند، اينکه نيروي انتظامي بخواهد با کراوات برخورد کند، اين موضوع نبوده است و همانطوريکه فرمانده نيروي انتظامي توضيح دادند ما به حيطه و حريم شخصي افراد و نوع لباس پوشيدن مردم کاري نداريم اما افراد بايد لباسي بپوشند که حداقل هاي عفاف و حجاب را رعايت کنند .

 

اين مقام انتظامي، همچنين تاکيد کرد: نبايد تنها روي بيمارستان زوم کنيم، چرا که جامعه علمي و پزشکي ما شريف هستند اما برخي جاها، کج سليقگي مي کنند که انشا اله غرضي در اين رابطه وجود نداشته باشد.

 

وي ادامه داد: اما اينکه کارمندان مرد را مجبور کنند با کراوات به سرکار بيايند و رنگ کراوات آنها را نيز تعيين کرده و يا اينکه خانم ها را مجبور کنند که با مانتوهاي چسبان و موهايشان بيرون باشد به محل کار بيايند و در غير اينصورت آنها را از محل کار بيرون کرده و بکارگيري نکنند، قطعا با اين مراکز برخورد مي کنيم که نمونه بارز آن نمايشگاه غذا بود.

 

وي با اعلام اينکه شکاياتي نيز از سوي برخي از کارکنان اينگونه موسسات به نيروي انتظامي شده است، يادآور شد: متاسفانه موسساتي تاسيس شده که زنان و مرداني را با سايز و لباس خاصي مي آورند و از مردان مي خواهند که حتما کراوات بزنند و حجاب زنان نيز بايد نامناسب باشد، هر موسسه و بيمارستاني بايد يونيفرمي داشته باشد اما بايد شايسه باشد و سردار رادان نيز اشاره به اين مسئله داشتند.

 

95 درصد افراد بدپوشش به دستگاه قضايي معرفي نمي شوند

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص گشت هاي امنيت اخلاقي نيز گفت: کليه نيروهايي که در گشت هاي امنيت اخلاقي مستقر هستند، آموزش ديده اند و مصاديق برخورد براي آنان نيز روشن است.

 

سردار کارگر با اشاره به اينکه، برخورد با زنان بدپوشش توسط پليس زن انجام مي شود، افزود: افرادي که به مراکز پليس امنيت اخلاقي منتقل مي شوند، در آنجا مشاوران و مددکاران ما با آنان صحبت مي کنند و به دنبال آن هستند که تذکراتشان راهگشا باشد بنابراين بيش از 95 درصد از آنان به دستگاه قضايي معرفي نمي شوند.

 

معاون اجتماعي ناجا تاکيد کرد: ما با هنجارشکن ها، عفاف ستيزان و افرادي که به صورت مانکني در خيابان ها حاضر مي شوند و پوشش هايي را در جامعه، تبليغ مي کنند برخورد مي کنيم و حداقل ها را در نظر گرفتيم‎‏ٌ‏‎‏‏‏‏‏؛ِ البته حد حجاب در اسلام مشخص است.

 

خودرو حريم خصوصي نيست

 

وي در خصوص عدم رعايت پوشش در داخل خودروها نيز اظهار داشت: داخل خودروها‏، حريم خصوصي محسوب نمي شود زيرا خودرو وسيله اي است که در انظار عمومي حرکت مي کند و داخل آن را همه مي بينند، بنابراين افراد در داخل خودرو نيز بايد رعايت اخلاقيات را بکنند.

 

سردار کارگر با اشاره به اينکه، 300 وظيفه راهکارهاي عفاف و حجاب در مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي آمده است، خاطرنشان کرد: در اين مصوبه، 21 وظيفه برعهده نيروي انتظامي گذاشته شده و مابقي وظايف، به دستگاه هاي ديگر برمي گردد بنابراين لازم است که دستگاه هاي ديگر نيز، در اين موضوع وارد عمل شده و فرهنگ سازي کنند.

 

 

قانون ملاک عمل نيروي انتظامي است

 

معاون اجتماعي نيروي انتظامي خاطرنشان کرد: مسلماً در کنار کارهاي ايجابي بايد اقدامات سلبي نيز انجام شود زيرا برخي هنجارشکن هستند و از طرفي، ملاک عمل نيروي انتظامي قانون است و ما سليقه اي عمل نمي کنيم.

 

وي يادآور شد: ما از جامعه پاک برخوردار هستيم که وضعيت آن هر روز رو به رشد است و زنان نيز نقش مهمي در اعتلاي علم و فرهنگ جامعه دارند و امام (ره) فرمودند صلاح و فساد جامعه در دست زن است و مرد از دامن زن به معراج مي رسد، و تنها برخي از زنان ما هستند که نسبت به مسئله حجاب غافل اند تا مغرض.

 

وي از مسئولان سازمان صدا و سيما خواست تا از ساير دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد نيز دعوت بعمل آورده تا برنامه هاي خود در موضوع عفاف و حجاب مطرح کنند و افزود: صدا و سيما سازماني است که در موضوع امنيت اخلاقي، بيشترين کمک را کرده اما باز هم جاي کار دارد و بايد اين سازمان نيز برنامه هاي مدون خود را اعلام کند.

 

سردار کارگر به تهاجم فرهنگي که به کشور شده اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 25 سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين تهاجم اشاره فرمودند و اين تهاجم فرهنگي مانند بمب شيميايي نامحسوس است اما اثر خود را در جامعه مي گذارد.

 

وي يادآور شد: دشمنان، 198 دستور را براي وضعيت اجتماعي و فرهنگي ما تنظيم کرده اند و هجومي که به کشور ما و کشورهاي اسلامي مي شود به منظور تغيير ذائقه اسلامي – ايراني است و آنان امنيت ملي را نشانه گرفته اند چرا که اگر در جوانان ما نفوذ کرده و فساد را در کشور ما حاکم کنند، کشور را از توسعه و رشد، باز مي دارند.

 

 

70 شبکه تلويزيون فارسي زبان، بنياد خانواده را نشانه گرفته اند

 

اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه، هم اکنون 70 شبکه تلويزيون فارسي زبان، تاسيس و ميليون ها دلار صرف شده است، تصريح کرد: آنان که دلسوز مردم ايران نيستند، بلکه با راه اندازي اين شبکه ها، بنياد خانواده را نشانه گرفته اند.

 

وي افزود: ورود ماهواره به هر خانه اي به سست شدن بنياد خانواده مي انجامد بنابراين يکي از وظايف نيروي انتظامي مقابله با اين جنگ نرم است که البته برخورد با جنگ نرم نيازمند قدرت نرم است.

 

معاون اجتماعي نيروي انتظامي به تشکيل فرماندهي مرزباني در ناجا به منظور جلوگيري از ورود تجهيزات ماهواره اي و اقلام ضد فرهنگي به کشور اشاره کرد و گفت: براساس آمارها، حدود 50 درصد ورود اين اقلام به کشور کاهش يافته است؛ عليرغم همه اين اقدامات‏، پليس اماکن با فروشندگان اقلام ضد فرهنگي نيز برخور مي کند.

 

وي تصريح کرد: هم اکنون اصناف نيز با توليدکنندگان پوشاک نامناسب نيز برخورد مي کنند اما مهمتر آن است که مردم ما نبايد تقاضا داشته باشند چرا که تقاضا مهمتر از توليد است.

نظر شما