شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۳۶۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
آيت الله مهدوي کني گفت: دير زماني خدمت در شهرداريها موجبات رضايت مردم را فراهم نمي ساخت اما امروز خدمت در اين دوره مديريت شهري تهران باعث افتخار است.

به گزارش«شهر»، رئيس مجلس خبرگان رهبري در نشست صميمي خود با روحانيون و ائمه جماعات شهرداري تهران بر لزوم رعايت قناعت از سوي ائمه جماعات تاکيد کرد و همچنين خدمت در شهرداري را در زمان کنوني يک افتخار دانست.

 

آيت الله مهدوي کني با اشاره به اينکه بايد امروزه شرايط زماني و مکاني را درک کرد گفت: امروزه کشور در شرايط خاصي به سر مي برد و اين امر سبب مي شود که ما نيز نسبت به اعمالمان شرايط زماني و مکاني را لحاظ کنيم.

 

وي با اشاره به حيات طيبه انسان افزود: بعضي ها به دنيا مي آيند که زندگي کنند و اين ها معمولا به دنبال دنيا مي روند. اما برخي به دنبال حيات طيبه هستند و از شروط داشتن حيات طيبه هم عمل صالح، ايمان و قناعت است.

 

وي در ادامه بيان داشت : امروز عمل صالح ما با ساليان گذشته فرق مي کند چرا که شرايط زماني و مکاني تغيير کرده است. در زمان طاغوت عمل صالح مبارزه با رژيم طاغوتي بود اما امروز عمل صالح مبارزه در جهت حفظ نظام است.

 

وي هم چنين ادامه داد : البته عمل صالح روحانيون با مردم عادي تفاوت دارد آنچنان که عمل صالح روحانيون بايد سرمشق مردم عادي باشد.وي همچنين ايمان را شرط دوم در داشتن حيات طيبه دانست.

 

رئيس جامعه مبارزه روحانيت مبارز، قناعت را مهمترين اصل در داشتن استقلال در زمان کنوني دانست و خاطر نشان ساخت: امروزه ما در کشوري زندگي مي کنيم که دشمنان ظاهري و پنهان فراوان دارد. ما نيز دو راه پيش رو داريم، يکي آنکه دست ها را بالا ببريم و تسليم شويم به مانند زمان طاغوت و يکي اينکه به دنبال استقلال خود باشيم .البته اين آسان نيست و يکي از عناصري که مي تواند ما را در حفظ استقلال کشورمان ياري دهد قناعت است.

 

آيت الله مهدوي کني با بيان اينکه متاسفانه در جامعه امروز ما نه قناعت وجود دارد و نه سعي تصريح کرد: ما امروز نه قناعت داريم و نه سعي واين وظيفه روحانيين است تا اين دو عنصر را در جامعه زنده نگاه دارند.امروز اگر يک روحاني عزت نفس داشته باشد در برابر همگان با عزت خواهد بود و اين مهم سبب مي شود که مردم هم از آن روحاني بياموزند و اين امر ميسر نمي شود مگر با قناعت.

 

رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه به ذکر چند خاطره از خود پرداخت و افزود: در زمان جواني که تازه از حوزه علميه به تهران آمده بودم در مسجدي واقع در ميدان فردوسي پيش نماز بودم در حالي که در مدرسه مروي هم مشغول تدريس بودم. من وقتي مي خواستم از مدرسه مروي به ميدان فردوسي بيايم حتي پول سوار شدن ماشين هم نداشتم اما در عوض روحيه قناعت گري داشتم و دست نياز به سوي کسي دراز نمي کردم.

 

وي با بيان اينکه قناعت زهد است اظهار داشت: قناعت مصداق بارز زهد است و اگر مردم بدانند که شما روحانيون دست نياز به سوي کسي دراز نمي کنيد از شما تاثير مي پذيرند.

 

آيت الله مهدوي کني با اشاره به اوضاع ايران در زمان جنگ افزود: روحيه قناعت در زمان جنگ باعث شده بود که ما با ذخيره ارزي 3.5 ميلياردلاري خود و فروش نفت 7 دلاري کشور را اداره کنيم. پس امروز هم مي توانيم با ذخيره ارزي 150 ميليارد دلاري خود اوضاع ناشي از تحريم ها را کنترل کنيم. بايد روح قناعت را در مردم و خودمان زنده کنيم.

 

وي در ادامه با اشاره به فعاليت هاي انجام گرفته از سوي شهرداري تهران به ويژه در اهتمام به ساخت مساجد بيان داشت: دير زماني خدمت در شهرداري ها موجبات رضايت مردم را فراهم نمي ساخت اما امروز خدمت در اين دوره مديريت شهري شهرداري تهران باعث افتخار است. امروز اهتمام ويژه ي شهرداري در ساخت مساجد تهران قابل تقدير است هر چند که ساخت مساجد تنها به عهده شهرداري تهران نيست.

 

آيت الله مهدوي کني در پايان افزود: امروز شهرداري تهران نهادي است که به تمام جنبه هاي زندگي توجه مي کند در حالي که برخي شهرداران قبلي تنها به فکر ساخت ساختمان ها بودند. تهران زماني خوش آب و هوا ترين شهر ايران بود اما آنقدر در اين منطقه شميران ساخت و ساز کردند که ديگر درختي باقي نماند. اما امروز شهرداري تهران به تمام ابعاد توجه دارد مانند ساخت مساجد و توسعه بوستان ها .

 

در ادامه اين نشست حجت الاسلام ناصحي رييس مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران نيز به ارائه گزارشي از فعاليتهاي مذهبي انجام گرفته در شهرداري تهران پرداخت. حجت الاسلام ناصحي با بيان اينکه تهران از نظر ساخت و توسعه مساجد جز فقير ترين شهر هاي ايران است گفت: تهران با توجه به وسعت و جمعيتي که دارد از فقير ترين شهر هاي ايران از نظر دارا بودن مساجد است . به همين دليل شهرداري تهران اهتمام ويژه اي در ساخت مساجد تهران انجام داده است. آنچنان که در سال جاري ساخت 40 باب مسجد را در دستور کار قرار داد.

نظر شما